4/16/2014

عرشيان، مديرعامل سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

پل عابرپياده حکمت73 از 70درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است

پل عابرپياده حکمت73 خيابان نوروزيان شهر قزوين از 70درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: پل عابرپياده حکمت73 از 70درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است.

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل ونقل و ترافيک شهرداري قزوين، اسماعيل عرشيان افزود: در بيشتر شهرها معابر به گونه اي طراحي شده که اولويت اصلي تردد با وسايل نقليه بوده و تردد عابران پياده به دست فراموشي سپرده مي شود.

وي اضافه کرد: بنابراين براي افرادي که در محيط هاي شهري ساکن هستند، فضايي خطرآفرين ايجاد کرده ايم که در بسياري از موارد تردد آنان از معابر با به مخاطره افتادن جان آنان همراه است.

اين مسئول ادامه داد: در چنين شرايطي مسئولان مجموعه مديريت شهري بايد به منظور افزايش ايمني تردد عابران پياده اقدامات لازم را انجام دهند که از جمله اين اقدامات ايجاد خط کشي عابرپياده در معابر و ساخت پل هاي هوايي در نقاط حادثه آفرين سطح شهر است.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين عنوان کرد: اقدامات لازم براي افزايش تردد عابران پياده در سطح شهر قزوين نيز توسط سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين صورت مي گيرد.

عرشيان با اشاره به اين که پل‌هاي هوايي در کاهش تصادفات درون شهري در هنگام عبور عابران پياده از معابر سطح شهر نقش مهمي ايفا مي کنند، تصريح کرد: در اين راستا مطالعات و امکان سنجي هاي موردنياز توسط کارشناسان اين سازمان در سطح شهر صورت گرفته و پس از آن اقدامات لازم براي طراحي، ساخت و نصب پل هاي عابرپياده انجام مي شود.

وي گفت: يکي از پل هاي در حال احداث شهر قزوين، پل عابرپياده حکمت73 واقع در محور نوروزيان است که عمليات اجرايي آن از ماه هاي پاياني سال قبل آغاز شده است.

اين مسئول بيان کرد: محور نوروزيان شهر قزوين يکي از محورهاي پرتردد به شمار مي رود به همين دليل احداث پل عابرپياده در اين محور علاوه برکاهش تصادفات، کاهش حجم ترافيک را نيز به دنبال دارد زيرا با عبور عابران پياده از عرض معابر حجم ترافيک خودروها در معبر به ميزان قابل توجهي افزايش مي يابد.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اشاره به عمليات اجرايي احداث پل حکمت73 ادامه داد: با همکاري اداره برق جابجايي تاسيات برقي واقع در محدوده احداث پل هوايي قبل از آغاز سال نو انجام شد تا عمليات احداث پل به سهولت صورت گيرد.

عرشيان با اشاره به اين که طول عرشه اين پل 62متر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمليات نصب عرشه اين پل به اتمام رسيده و نصب پله هاي پل عابرپياده حکمت73 نيز در هفته آينده صورت مي گيرد.

وي افزود: پس از نصب پله هاي پل عابرپياده حکمت73 اقدامات مربوط به نماي ظاهري و معماري پل انجام مي شود.

اين مسئول يادآور شد: اعتبار موردنياز براي احداث اين پل430ميليون تومان است که انتظار مي رود باتوجه به برنامه ريز هاي صورت گرفته ظرف يک ماه آينده به بهره برداري برسد.

انتهاي پيام

related images