2/23/2014

شفيعي، مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين:‌

آتش سوزي مغازه رنگ فروشي در اطراف مسجد جامع مهار شد

تلاش به موقع آتش نشانان در اطفاءحريق مغازه رنگ فروشي در محوه مقابل مسجد جامع از بروز آتش سوزي بزرگ و ايجاد خسارات بيشتر جلوگيري كرد.

سيد علي شفيعي مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري دراين باره گفت: ساعت 39/8 دقيقه صبح يكشنبه چهارم اسفند ماه در پي تماس با سامانه 125 آتش نشاني و اطلاع رساني درخصوص ايجاد حريق و انفجار قوطي هاي اسپري و رنگ در مغازه رنگ فروشي در مجاورت مسجد جامع قزوين ، ستاد فرماندهي ، آتش نشاني قزوين آتش نشانان ايستگاههاي 3 و 1 خودرا به محل حريق اعزام كرد.

شفيعي افزود: افراد در آتش سوزي در مغازه رنگ فروشي به وسعت حدود 50 متر رخ داد و آتش نشانان با حضور به موقع در محل نسبت به اطفاء حريق اقدام نمودند.
وي ادامه داد : وجود مقدار زيادي انواع قوطي رنگ و مواد شيميايي و نفتي قابل اشتعال و سقف شيرواني چوبي مغازه فوق باعث ايجاد حريق و گسترش سريع آن به اطراف گرديد به نحوي كه زبانه هاي آتش مغازه هاي اطراف را نيز تهديد مي كرد.
شفيعي افزود:‌ در اين عمليات تعداد 25 آتش نشان با 5 خودروي آتش نشاني سنگين و نيمه سنگين حريق را مهار نمودند و از بروز خسارت به مغازه هاي اطراف جلوگيري كردند كه متاسفانه 3 نفر از آتش نشانان به دليل استشمام گازهاي سمي ناشي از حريق و انفجارات دچار مصدوميت شدند كه با حضور عوامل اورژانس بصورت سرپايي مداوا شدند.
مديرعامل سازمان آتش نشاني در خصوص علت وقوع حريق گفت :‌ رسيدن بخارات قابل اشتعال ناشي از تينر و مواد رنگي به شعله وسايل گرمايشي موجود در محل باعث ايجاد حريق شده است.
 
 پايان پيام

 

related images