9/8/2016

با اعتبار550 ميليارد ريال صورت گرفت؛

افتتاح تقاطع غيرهمسطح قدس قزوين با حضور وزير کشور

تقاطع غيرهمسطح قدس امروز با حضور عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور، نماينده ولي فقيه در استان، استاندار قزوين، شهردار قزوين، اعضاي شوراي شهر و ساير مسوولان استاني و شهري به بهره‎برداري رسيد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛  پروژه تقاطع غيرهمسطح قدس در آستانه اعياد قربان و غدير با حضور وزير کشور و ساير مسوولان استاني و شهري با اعتبار 550 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيد.

بر اساس اين گزارش؛  تسهيل در عبور و مرور و کاهش بار ترافيکي بلوار شهيد بهشتي و خيابان فلسطين، افزايش ظرفيت ترافيکي بلوار شهيد بهشتي و بلوار پيامبر اعظم (ص) و دسترسي آسان شهروندان به خارج از شهر از جمله اهداف احداث تقاطع غيرهمسطح قدس بهشمار مي‌آيد.

در اين گزارش آمده است؛ ساخت اين تقاطع غيرهمسطح و ساير پروژه‌هايي از اين دست بر اساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافيک شهر قزوين که در شوراي عالي ترافيک وزارت کشور به تصويب رسيده است، در  برنامه کاري شهرداري قزوين قرار گرفت و بر اساس نظرات کارشناسي مشاوران طرح، با بهرهبرداري از اين تقاطع، بار ترافيکي چهارراه وليعصر (عج) کاهش مي‌يابد.

در اين گزارش آمده است؛ مطابق با قرارداد منعقد شده با قرارگاه سازندگي خاتمالانبياء (گروه تخصصي  شهيد رجايي) مدت اجراي اين پروژه 20 ماه در نظر گرفته شده بود اما با توجه به حجم بالاي ترافيک موجود در اين مسير و تأمين رفاه شهروندان، اين پروژه چهار ماه زودتر از موعد مقرر و با همان کيفيت منعقد شده در قرارداد به بهرهبرداري رسيد.

بر اساس اين گزارش؛ اين تقاطع داراي سه پل اصلي، جهتي و زيرگذر است و 2 پل روگذر شمالي – جنوبي و شمالي – شرقي در اين تقاطع پيشبيني شده است که پل دوم به ارتفاع 15متر از روي پل اول با روش جديد سگمنتال و با رعايت استانداردهاي ايمني و ترافيکي احداث شده است.

بر اساس اين گزارش؛  کارفرما و ناظر عالي اين پروژه شهرداري قزوين است و مهندسان مشاور کرانه به کرانه پارس به عنوان مشاور طرح و مهندسين مشاور هگزا به عنوان دستگاه ناظراين پروژه با شهرداري قزوين همکاري داشته‌اند.

پايان پيام

 

related images