9/5/2016

جمالي، رئيس ايستگاه شماره چهار سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين:

بي احتياطي در استفاده از بالابر باز هم حادثه آفريد

مرتضي جمالي، رئيس ايستگاه شماره چهار ( مينودر ) سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: بي احتياطي در استفاده از بالابر منجر به آسيب جدي دست‌هاي تعميرکارآن شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين ؛ جمالي افزود: در تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت 10 و 45 دقيقه روز يکشنبه چهاردهم شهريور ماه از وقوع حادثه گيرکردن دست‌هاي مردي 50 ساله در دستگاه بالابر يکي از سوپر مارکت هاي شهر خبر داده شد که ستاد فرماندهي اين سازمان بلافاصله نيروهاي تخصصي امداد و نجات ايستگاه هاي شماره چهار و پنج را با سه دستگاه خودرو به محل اعزام کرد.

جمالي افزود: در جريان اين حادثه مردي حدوداً 50 ساله مشغول تعمير بالابر بوده که ناگهان به علت نامشخصي و با به حرکت در آمدن بالابر هر دو دست وي بين بالابر و ورق هاي کناري گير مي کند.

وي گفت: آتش نشانان پس از رسيدن به محل حادثه با ايمن سازي صحنه و قطع جريان برق، نسبت به رهاسازي دست‌هاي شخص تعميرکار که به شدت دچار له شدگي شده بود کردند و مصدوم اين حادثه را براي اعزام به مراکز درماني تحويل عوامل اورژانس دادند.

وي در خاتمه از شهروندان و مالکان اماکن تجاري که از انواع بالابرها استفاده مي کنند درخواست کرد: با توجه به وقوع حوادث مشابه در طول سال؛ در زمان استفاده از بالابرها اصول و قواعد ايمني را کاملا رعايت کرده و همچنين در فواصل دوره اي مشخص نسبت به بازديد فني بالابرها توسط متخصصان مجرب اقدام کنند.

پايان پيام

 

related images