9/5/2016

پوينده، مديرعامل صندوق احيا و بهره‌برداري از مناطق تاريخي کشور:

احياي سراي سعدالسلطنه توسط شهرداري قزوين يکي از موفق‎ترين همکاري‎ها بوده است

محمدرضا پوينده، مديرعامل صندوق احيا و بهره‌برداري از مناطق تاريخي کشور گفت: احياي سراي سعدالسلطنه توسط شهرداري قزوين يکي از موفق‎ترين همکاري‌هاي صندوق احيا در کشور بوده است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ پوينده در دومين روز از اجلاس بينالمللي شهرداران جاده ابريشم که با حضور ميهمانان داخلي و خارجي و سفري مستقر در ايران از کشورهاي مختلف برگزار شد، افزود: مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه يکي از فاخرترين مکان‌هاي تاريخي کشور است که به توسط صندوق احيا و بهره‌برداري از مناطق تاريخي کشور به شهرداري قزوين واگذار شد و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

وي با اشاره به اينکه جاده ابريشم ظرفيت عظيمي دارد که با همگرايي دولت‌ها مي‌تواند معادلات اقتصادي، سياسي و امنيتي را تغيير دهد، عنوان کرد: تعاملات کشورهاي جاده ابريشم با احياي اين جاده افزايش مي‌يابد و بايد اين کشورها از تمام ظرفيت‌هاي اين جاده براي رشد گردشگري بهره‌مند شوند.

مديرعامل صندوق احيا و بهره برداري از مناطق تاريخي کشور با اشاره به ضرورت احياي کاروان‌سراها گفت: احياي کاروان‌سراها موجب احياي پيوند ميان کشورهاست و به افزايش مبادلات اقتصادي، توسعه گردشگري و رونق کسب و کار کمک بسزايي مي‌کند.

پوينده با بيان اينکه 32 هزار اثر تاريخي تا کنون به ثبت ملي رسيده است، اظهار کرد: مديريت و حفاظت از اين آثار، دولت را با چالش روبرو کرده و اکنون سياست‌هاي دولت تمرکززدايي است تا براي احياي بناهاي تاريخي از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي استفاده شود.

پايان پيام/

 

related images