9/5/2016

توسط سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

مراسم سالروز ازدواج حضرت علي (ع)و حضرت زهرا (س) در بوستان بانوان برگزار شد

به مناسبت نکوداشت روز قزوين، همايش عصرگاهي با موضوع جشن سالروز ازدواج حضرت علي (ع)و فاطمه زهرا (س) توسط سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در بوستان بانوان برگزار شد که با استقبال بانوان مواجه شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ قديري، مشاور اجتماعي و امور بانوان شهرداري قزوين در اين مراسم گفت: سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت زهرا(س) فرصت مناسبي در جهت فرهنگسازي ازدواج آسان در جامعه است.

وي هدف اصلي از برگزاري اين جشن‌ها را ترويج ازدواج آسان در ميان جوانان، دوري از اسراف و تجمل گرايي، تبيين اهميت تشکيل خانواده در اسلام و در نهايت تحکيم بنيان خانواده برشمرد.

در ادامه خانم سلحشور، کارشناس مذهبي نيز گفت: ساده زيستي بايد در تمام شئون زندگي جامعه و به خصوص ازدواج رعايت شود و گرنه قيد و بندهاي اجتماعي در امر ازدواج که بيشتر نشأت گرفته از فرهنگ غير اسلامي و ناشي از چشم و هم چشمي ها است چون غل و زنجير بر دست و پاي جوانان افتاده و مانع از ازدواج انان مي شود.

وي اظهار کرد:فرداي روز عروسي پيامبر اکرم(ص) از امير المومنين حضرت علي(ع) پرسيدند که ازدواج برايت چگونه بود، ايشان پاسخ دادند که ازدواج با حضرت زهرا(س)، انتخاب بهترين ياور براي عبادت خداست. بنابراين بايد هدف ما از هر کاري حتي ازدواج، اطاعت خداوند متعال باشد.

سلحشور افزود:زوج‌ها بايد شناخت کامل از توانايي و خصوصيات هم داشته باشند تا بتوانند در کنار هم به کمال و رشد معنوي دست يابند.

نخستين عضو شوراي اسلامي شهر نيز در اين مراسم به ذکر مطالبي در خصوص اجلاس جاده ابريشم پرداخت و گفت:يکي از تاثيرات مؤثر اجلاس راه ابريشم اثرگذاري بر اقتصاد گردشگري است و با توجه به خودكفايي شهرها در امر اقتصادي و نوسانات ناشي از بازار نفت در اقتصاد کلان و تاثير آن بر اقتصاد شهرها،مي توانيم به گردشگري به عنوان يک منبع اقتصادي و درآمدزا نگاه کنيم.

مريم نخستين افزود:جاده ابريشم يكي از شبكه هاي بازرگاني و تجاري مي باشد كه ???? سال مورد استفاده قرار ميگرفته است و به طول ?? هزار كيلومتر غرب و شرق آسيا را بهم پيوندميداده و قزوين به دليل دارابودن بيش از ?? كاروانسرا در اين مسير به عنوان يكي از موثرترين شهرهاي اين جاده به شمار مي آمده است.

وي در ادامه افزود: به لطف خداوند و تلاش جمعي مديران شهري و همياري و مشاركت و همكاري مديران ارشد استان يازدهمين اجلاس جاده ابريشم در قزوين در حال برگزاري است و شهرداران و سفراي بيش از ?? كشور جهان كه در مسير جاده ابريشم قرار دارند و همچنين شهرداران ساير استان هاي كشور در اين اجلاس حضور دارند.

نخستين در خصوص مزايا اين اجلاس گفت: يكي از تاثيرات مؤثر و ملموس اين اجلاس اثرگذاري بر اقتصاد گردشگري است با توجه به خودكفايي شهرداري ها در امر اقتصادي و همچنين نوسانات ناشئ از بازار نفت در اقتصاد کلان و تاثير آن در اقتصاد شهرها ما ميتوانيم در اين حوزه گردشگري به عنوان يک منبع اقتصادي و درآمدزا ورود پيدا كنيم.

وي ادامه داد: با توجه به وجود ابنيه و آثار متعدد ميراثي و تاريخي و وقفي در استان قزوين و همچنين پيشنيه تاريخي و اقليم جغرافيايي متنوع، يكي از شهرها با پتانسيل بالا مي باشد لذا اين اجلاس ميتواند كمك شاياني به جذب گردشكر و سرمايه گذاري اقتصادي در حوزه توريست و گردشكري نمايد و ما بايد به دور از هر غرب زدگي و با توجه به پتانسيل غني فرهنگي خود اقدام به برقراري ارتباط با اين كشورها براي معرفي اين فرهنگ غني نماييم در اين صورت هر كدام از نمايندگان اين ?? كشور ميتوانند نماينده و سفيران ما براي معرفي فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي باشند.

گفتني است، اجراي موسيقي، مولود خواني و برگزاري مسابقه از ديگر برنامه هاي اين همايش عصرگاهي بود.

 

related images