9/4/2016

سفير و مدير منطقه‌اي يونسکو در تهران:

تبادل دانش در شهرهاي در مسير جاده ابريشم فراهم شده است

سفير و مدير منطقه‌اي يونسکو در تهران گفت: بستر اينترنت براي جاده ابريشم را در سايتي ايجاد کرده‌ايم تا موجب تبادل دانش در شهرهاي در مسير توسعه بين نهادهاي فرهنگي، هنري، فرهنگي و دانشگاهي در جاده ابريشم شود.

فارس:  استرکيش لاروش در دومين روز از مراسم اجلاس جهاني شهرداران جاده ابريشم که ظهر امروز با حضور مهمانان خارجي و داخلي در شبستان امام علي(ع) مسجدالنبي(ص) شهر قزوين در حال برگزاري است، اظهار کرد: شهر قزوين شناخته شده است و برجستگان فرهنگي، هنري و شعراي بسياري دارد.

سفير و مدير منطقه‌اي يونسکو در تهران با بيان اينکه شهر قزوين مطالعاتي را با اجراي برنامه‌هايي در خصوص جاده ابريشم به عنوان جاده گفتمان آغاز کرده است عنوان کرد: ما از سال 1990 تا 2002 تحقيقات را بر روي شهرهاي در مسير جاده ابريشم با يک هزار دانشمند محقق و رسانه‌اي شروع کرديم.

وي عنوان کرد: همچنين 5 نمايشگاه بزرگ و 50 همايش علمي با هدف توسعه پايدار و زنده نگه‌داشتن جاده ابريشم برگزار شد و همچنين در راستاي احياي ميراث و ارزش‌هاي مشترک و در جاده کريدور گردشگران ميراث فرهنگي موضوعات استراتژيک را مورد بررسي قرار داديم.

سفير و مدير منطقه‌اي يونسکو در تهران گفت: برنامه‌اي که سال آينده قرار است برگزار کنيم افرادي را در رشد و توسعه پايداري محلي، حفاظت و مديريت ميراث فرهنگي و گردشگري پاينده مخصوص جاده ابريشم تربيت کنيم.

استرکيش لاروش افزود: بستر اينترنت براي جاده ابريشم را در سايتي ايجاد کرده‌ايم تا موجب تبادل دانش در شهرهاي در مسير توسعه بين نهادهاي فرهنگي، هنري، فرهنگي و دانشگاهي در جاده ابريشم شود.

وي اضافه کرد: با ايجاد اين سايت تمام شهرها به منظور گفتمان فرهنگي، صلح فرهنگي و فناوري براي صلح و سازش در تماس باشند.

سفير و مدير منطقه‌اي يونسکو در تهران خاطرنشان کرد: با ايجاد اين سايت شهرها بتوانند تبادلات خود را مبادله کنند و هر برنامه‌اي که دارند در آن به نمايش بگذارند.

 

related images