یکشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۴

فصيحي‎رامندي، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين:

روابط بين کشور‎ها بايد بر اساس برابري و برادري شکل بگيرد

فرج‎اله فصيحي‎رامندي، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: روابط بين کشور‎ها بايد بر اساس برابري و برادري شکل بگيرد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بينالملل شهرداري قزوين؛ فصيحيرامندي در دومين روز از اجلاس بينالمللي شهرداران جاده ابريشم که با حضور ميهمانان داخلي و خارجي و سفراي مستقر در ايران از کشورهاي مختلف برگزار شد، افزود: همه انسانها در خلقت برابر و در دين برادرند و هيچکس بر ديگري مگر در انسانيت و تقوا برتري ندارد.

وي با اشاره به اينکه روابط بين انسانها بايد بر اساس برادري و برابري تنظيم شود، عنوان کرد: اين اجلاس که بر اساس سابقه تاريخي و ارتباط جادهاي شکل گرفته و امروز يازدهمين اجلاس در کهن شهر قزوين با سابقه تاريخ و فرهنگي برگزار شده است، ميتواند روابط بين کشورها را بر اصل برابري و برادري تنظيم کند.

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين با بيان اينکه بايد در برقراري روابط دو يا چند جانبه اين اصل در اولويت قرار گيرد، گفت: اين موضوع با وجدان و فطرت انساني منطبق بوده و در روابط بين کشورهاي جاده ابريشم به صلح جهاني کمک ميکند.

فصيحيرامندي افزود: اميد است اين همکاري به همافزايي بيشتر شهرها به خصوص شهر قزوين بيانجامد و توسعه روابط تجاري، تبادلات فرهنگي، ارتباطات دوستانه و گردشگري را فراهم آورد.

وي با اشاره به اينکه بايد با همفکري و همدلي مقدمات پيشبرد اهداف جاده ابريشم را فراهم کرد، عنوان کرد: در اين اجلاس مديران و متخصصان حوزه شهري گرد هم آمدند و با اشتراک تجربيات ارزشمند خود در حوزه فراملي، توسعه شهرهاي جاده ابريشم را هموارتر کنند.

رئيس شوراي شهر قزوين اظهار کرد: تداوم اين حرکتها و مشارکت شهروندان در توسعه شهر ميتواند بر شکوفايي شهرها در سطح بينالمللي تأثيرات شگرفي داشته باشد.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط