یکشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۴

همتي، استاندار قزوين خبر داد؛

آمادگي قزوين براي تبادل ظرفيت‎هاي خدادادي و هنري قزوين با کشور‎هاي جاده ابريشم

فريدون همتي، استاندار قزوين گفت: قزوين آمادگي تبادل ظرفيت‎هاي خدادادي و هنري با کشور‎هاي مسير جاده ابريشم را داراست.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بينالملل شهرداري قزوين؛ همتي در دومين روز از اجلاس بينالمللي شهرداران جاده ابريشم که با حضور ميهمانان داخلي و خارجي و سفراي مستقر در ايران از کشورهاي مختلف برگزار شد، افزود: استان قزوين با بهرهمندي از ظرفيتهاي خدادادي موجود ميتواند با کشورهاي دوست در حوزه تبادلات اقتصادي و گردشگري همکاري کند.

وي با اشاره به ساخت المان جاده ابريشم در ميدان مينودر قزوين توسط هنرمندان قزويني عنوان کرد: قزوين آمادگي دارد تا اين المان را در همه شهرهاي مسير جاده ابريشم اجرا کند.

استاندار قزوين با بيان ضرورت احياي جاده ابريشم گفت: حمايت کشور ايران از اين موضوع با برگزاري يازدهمين اجلاس جاده ابريشم اعلام شد تا با ايجاد بستر تعاملات گسترده با کشورهاي اين مسير به خصوص در حوزه شهري بتوان به توسعه شهري دست يافت.

همتي افزود: از سفرا انتظار داريم هيأتهاي اقتصادي و سرمايهگذاري کشورهاي خود را براي بازديد از قزوين تشويق کنند تا با فرصتها و توانمنديهاي موجود در استان آشنا شوند.

وي با اشاره به اينکه در گذشته مردم نقش رسانه را بر عهده داشتند و در قالب کاروان ها به شهرهاي مختلف سفر ميکردند، گفت: انتقال فرهنگها و استفاده از تجارب سازنده در بطن تجارت در جاده ابريشم صورت ميگرفت.

استاندار قزوين ادامه داد: با وجود ارتباطات گسترده و پيشرفت تکنولوژي، نيازهاي جامعه بشري تأمين نشده است و اکنون به اين نتيجه رسيدهاند که با گسترش تعاملات انسانها ميتوان نيازهاي بشري را تأمين کرد.

پايان پيام/

تصاویر مرتبط