یکشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۴

محمدي، نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي:

بايد بتوانيم از پشتوانه تاريخي جاده ابريشم براي توسعه شهرها استفاده کنيم

داوود محمدي، نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد بتوانيم از پشتوانه تاريخي جاده ابريشم براي توسعه شهرها و ارتباطات بين شهرهاي در مسير جاده ابريشم استفاده کنيم.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ محمدي در روز دوم يازدهمين اجلاس جهاني جاده ابريشم افزود: مسير جاده ابريشم مسيري براي رشد و تکامل است که به نيازهاي انساني توجه ويژه داشته است.

وي بيان کرد: بي ترديد هزاره سوم هزاره شهروند مداري است و در جهان امروز توسعه پايدار اصلي ترين موضوع مي‌باشد.

محمدي با بيان اينکه توسعه اقتصادي و پيشرفت اجتماعي از سرمايه هاي اصلي در دنياي امروز است، بيان کرد: در دنياي امروز برنامه ريزي توسعه شهري بدون توجه به انسان امکان پذير نيست.

نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي افزود: در توسعه پايدار علاوه بر توجه به توسعه فرهنگي، اجتماعي و اشتغال زايي بايد به انسان توجه ويژه شود.

وي افزود: بايد براي ارتقاي کيفيت زندگي در شهرهاي امروزي تلاش کرد و نبايد بگذاريم کيفيت زندگي انسان ها به مخاطره بيفتد.

اين مقام مسوول با بيان اينکه براي ارتقاء کيفيت زندگي بايد به انسان ها و مشارکت آنها تکيه کرد، گفت: جاده ابريشم نمادي از تمدن است که با جهان در ارتباط بوده است.

وي گفت: اگر مي خواهيم به اهداف توسعه پايدار برسيم بايد بتوانيم ارتباطات را تقويت کنيم و به موضوعات اشتغال، محيط زيست، تاريخ کهن بپردازيم.

محمدي بيان کرد: بايد بتوانيم از پشتوانه تاريخي جاده ابريشم براي توسعه شهرها و ارتباطات بين شهرهاي در مسير جاده ابريشم استفاده کنيم.

اين مقام مسوول گفت: همه شهرهاي در مسير جاده ابريشم بايد دوستي و صلح را به ارمغان آورند و بايد چشم هاي جهان به جاده ابريشم جديد گشود.

وي گفت: شهر قزوين بايد به جايگاه اصلي خود برسد چراکه کاروان سراي سعدالسلطنه زماني بازار بين الملل بوده است.

وي گفت: جاده ابريشم بزرگتيرن راه اقتصادي بوده است که بايد اين راه احياء مجدد احياء شود.

محمدي افزود: بايد بتوانيم آينده اي سرشار از صلح بسازيم و کيفيت زندگي شهروندان را ارتقاء دهيم.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط