9/4/2016

نصرتي، شهردار قزوين:

17 تفاهم‎نامه در يازدهمين اجلاس شهرداران جاده ابريشم امضا شد

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: 17 تفاهم‎نامه همکاري در حوزه‎هاي مختلف در اجلاس شهرداران جاده ابريشم امضا شد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بينالملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در دومين روز از اجلاس بينالمللي شهرداران جاده ابريشم که با حضور ميهمانان داخلي و خارجي و سفراي مستقر در ايران از کشورهاي مختلف برگزار شد، افزود: اين تفاهمنامهها ميان شهرداري قزوين با سرمايهگذاراني از کشورهاي چين، کرهجنوبي، ترکيه و انگلستان و سرمايهگذاران داخلي منعقد شده است.

وي با اشاره به صدور پيام دبيرکل سازمان ملل متحد براي يازدهمين اجلاس شهرداران جاده ابريشم قزوين گفت: ابلاغيه قائم مقام سازمان ملل متحد براي تشکيل اتحاديه همبستگي جاده ابريشم به منظور توسعه شهري نيز به شهر قزوين اهدا شد.

شهردار قزوين با بيان اينکه دکتر کواک، رئيس سازمان شهروندان جهاني (WCO) يازدهمين اجلاس شهرداران جاده ابريشم در قزوين را پربارترين و قويترين اجلاس در حوزه تخصصي اعلام کرده است، تصريح کرد: دکتر کواک که پيشينه 10 اجلاس قبلي را داشته، انتظارات خود را از شهر قزوين مطرح کرده است که نتايج چهار پنل تخصصي برگزار شده در پايان روز دوم اجلاس در قالب قطعنامه و بيانيه اين اجلاس صادر ميشود.

مهمترين دستاورد اجلاس، تشکيل اتحاديه همبستگي جاده ابريشم بود

نصرتي با اشاره به اينکه مهمترين دستاورد اين اجلاس تشکيل اتحاديه همبستگي جاده ابريشم بوده است، عنوان کرد: با تأسيس اين اتحاديه شهرهاي داخلي توانستند در آن عضو شوند و حضور بخشهاي خصوصي از حوزه اقتصاد، فرهنگ و گردشگري در قزوين و ديگر شهرهاي جاده ابريشم از ديگر اثرات تشکيل اين اتحاديه خواهد بود.

وي افزود: براي اجراي پروژهها نياز به ورود بخش خصوصي است و قزوين با استفاده از اين اتحاديه و راهبري ديگر شهرهاي کشور ميتواند حضور سرمايهگذاران در کشور را افزايش دهد.

شهردار قزوين با اشاره به اينکه تأسيس اين اتحاديه امکان ورود آژانسهاي سازمان ملل، صندوق و بانک جاده ابريشم و ديگر واحدهاي اقتصادي را در کشور فراهم و تسريع ميکند، گفت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، وزارت راه و شهرسازي و ديگر دستگاهها بايد از اين ظرفيت حداکثر بهرهبرداري را داشته باشند.

نصرتي ادامه داد: در اين اتحاديه مقرر شد تا قزوين در سايتهاي بينالمللي نيز معرفي شود.

وي با اشاره به اينکه اولين مسابقات بينالمللي ورزشي ميان تمام کشورهاي در مسير با مجوز بينالمللي برگزار خواهد شد، عنوان کرد: فدراسيونها نيز براي حضور در اين مسابقات اعلام آمادگي کردهاند.

شهردار قزوين عنوان کرد: برگزاري اجلاسهاي نمادين کارايي ندارد و در سال اقدام و عمل بايد اقدام کرد.

نصرتي با اشاره به اينکه با موافقت وزير امور خارجه معرفي قزوين به عنوان مقصد سفر براي گروههاي گردشگري خارجي در نظر گرفته شد، تصريح کرد: تمام کشورهاي در مسير جاده ابريشم بايد از اين ظرفيت بهرهبرداري کنند تا بتوان حوزه گردشگري را گسترش داد.

وي از اصحاب رسانه خواست تا اين اجلاس بينالمللي را با شرايط تخصصي موجود انعکاس دهند.

پايان پيام/

 

related images