9/4/2016

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

مهمترين عامل توليد شيرابه در مخازن، عدم استفاده کيسه هاي مخصوص حمل زباله است

عدم استفاده از کيسه هاي مناسب و مخصوص حمل زباله، مهمترين عامل توليد شيرابه در مخازن و توليد بوي نامطبوع است .

مهندس مجتبي منتظري ، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين با بيان خبر فوق افزود: خارج نمودن زباله از منزل و انتقال آن به مخازن در طول روز از يکسو و عدم استفاده از کيسه هاي مناسب و مخصوص حمل زباله از سوي ديگر ضمن توليد شيرابه در مخازن و توليد بوي نامطبوع عامل مهمي در شيوع انواع بيماري ها خواهد بود .

وي در خصوص زمان انتقال زباله از منازل به مخازن زباله افزود: عمليات حمل زباله در تمامي نقاط شهر قزوين از ساعت 21 آغاز و تا ساعت هاي اوليه بامداد ادامه خواهد داشت .

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در خصوص تنظيف شهري نيز گفت : تمامي مسيرهاي اصلي در سطح شهر هرشب و عمدتا" به صورت مکانيزه و مسيرهاي فرعي و کوچه ها هرشب عمدتا" به صورت سنتي رفت و روب و تنظيف مي شود .

مهندس منتظري لازمه رسيدن به اهداف مورد نظر سازمان مديريت پسماند را مشارکت و همکاري شهروندان در مديريت صحيح بر پسماند دانست و تصريح کرد: داشتن شهري زيبا و عاري از آلودگي جز با مشارکت شهروندان ميسر نخواهد شد .

وي در پايان گفت: از تمامي شهروندان تقاضا مي شود تا ضمن حفاظت از مخازن زباله که از محل عوارض دريافتي از آنان خريداري و نصب گرديده است ؛ با تفکيک و جدا سازي پسماندها ي " خشک " و " تر " ، کاهش توليد پسماند ، نحوه صحيح انتقال زباله به مخازن و رعايت زمان انتقال يعني ساعت 21 ما را در داشتن شهري تميز و زيبا ياري رسانند .

 

related images