9/4/2016

وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين مطرح کرد:

عقد خواهرخواندگي و خواهرشهري در راستاي همکاري‌هاي چندجانبه در جاده ابريشم

سعيد وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: در اجلاس جهاني شهرداران جاده ابريشم در تعامل هستيم که با خواهرخواندگي،خواهرشهري و برگزاري نمايشگاه‌ها، همکاري‌هاي دوجانبه و چندجانبه ايجاد کنيم.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري‌نژاد در مراسم يازدهمين اجلاس جهاني شهرداران جاده ابريشم که در شبستان امام علي(ع) مسجدالنبي(ص) شهر قزوين با حضور ميهمانان خارجي و داخلي برگزار شد، يکي از مهم‌ترين اهداف برگزاري اين اجلاس را ذيل برنامه‌هاي هفته قزوين عنوان و افزود: در سال‌هاي گذشته نيز ويژه‌ برنامه‌هايي در شهر قزوين برگزار شد تا ظرفيت‌هاي اين شهر را در عرصه بين‌المللي نشان دهيم.

وي اظهار کرد:سال گذشته اجلاس مجمع شهرداران آسيايي و امسال نيز اجلاس شهرداران جاده ابريشم را برگزار کرديم که در سه حوزه فرهنگي، اقتصادي و گردشگري در دو روز به بحث و تبادل‌نظر براي همکاري و ارتباط در جاده ابريشم در حال برگزاري است.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين اضافه کرد: اتحاديه‌اي از شهرهايي در مسير جاده ابريشم است که با عضويت در آن تعامل‌ها توسعه پيدا مي‌کند.

وزيري‌نژاد اظهار اميدواري کرد با معرفي نام قزوين در سطح بين‌المللي و رويدادهاي آن در مسير جاده ابريشم کشورهاي مختلف به موقعيت تاريخي، جغرافيايي و جاذبه‌هاي اين شهر بيشتر پي ببرند و ايران را به عنوان مقصد و تور گردشگري خود انتخاب کنند.

اين مسؤول افزود:با مطالعات صورت گرفته اهداف اقتصادي و گردشگري در بحث اجلاس کمک به برپايي آن مي‌کند و يکي از سطوحي که در حوزه تعاملات فرهنگي بين ملت‌ها بوده و در حوزه بين‌الملل از آن ياد مي‌شود، تعاملات فرهنگي و اقتصادي است.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: کشورها حتي در زمينه اقتصادي بايد با تعاملات فرهنگي نقش مهمي در فرهنگ، آداب و رسوم و افزايش تجارت ايفا کنند که کشور چين نمونه‌اي از اين کشورها است.

وزيري‌نژاد بيان کرد:در اجلاس جهاني شهرداران جاده ابريشم در تعامل هستيم که با خواهرخواندگي، خواهرشهري و برگزاري نمايشگاه‌ها همکاري‌هاي دوجانبه و چندجانبه در راستاي حوزه‌هاي فرهنگي، اقتصادي و گردشگري بين شهرها ايجاد کنيم.

وي يادآور شد: مقرر شده که زمينه مناسبات فرهنگي و برگزاري نمايشگاه‌ها را در جاده ابريشم دنبال کنيم تا رفت‌ و آمدهاي ديگر کشورها به استان قزوين بيشتر شده و با مزيت‌ها و ظرفيت‌هاي اين استان آشنا شوند.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين تشريح کرد:اميدواريم استان قزوين با فعاليت‌هاي هنري در زمينه فيلم‌سازي، موسيقي، هنرهاي تجسمي و خوشنويسي در جاده ابريشم منجر به توسعه و رونق اقتصادي شود.

وزيري‌نژاد عنوان کرد: براي پنل‌هاي تخصصي که در اجلاس جهاني شهرداران جاده ابريشم برگزار مي‌شود از دانشگاه‌ها و اساتيد آن‌ها استفاده شده که حضور خوبي در اين اجلاس دارند.

اين مسؤول خاطرنشان کرد:در حوزه فرهنگي از تجربيات دانشگاه‌هاي پيشرو و اساتيد آن‌ها با ابلاغ موضوعي از قبل در اين اجلاس استفاده شده که مسائلي از جمله 6توسعه فرهنگ شهروندي و وظيفه دولت و دستگاه‌هاي حاکميتي در توسعه آن به چه نحوي بايد باشد، برگزار مي‌شود.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه در اجلاس جهاني شهرداران جاده ابريشم يادآور شد: بيش از 140 خبرنگار از حوزه‌هاي مختلف در اين اجلاس حضور دارند که برنامه‌هاي آن را مخابره مي‌کنند.

 

 

related images