8/30/2016

غياثوند، عضو شوراي شهر قزوين:

جشنواره قيمه نثار قزوين ظرفيت برگزاري در سطح ملي را دارد

غياثوند،عضو شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: جشنواره قيمه نثار و آش هاي سنتي قزوين ظرفيت برگزاري در سطح ملي را دارد، اميدواريم در آينده نزديک اين مهم محقق شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين،حسين غياثوند در دومين جشنواره قيمه نثار و آش هاي سنتي قزوين که در بوستان ملاخليلا قزوين برگزار شد، افزود: استقبال بانوان قزويني از جشنواره قيمه‌نثار نسبت به سال گذشته افزايش خوبي يافته و همچنين نوآوري‌هاي جالبي در طبخ قيمه نثار و آش هاي سنتي ديده شده است.

حسين غياثوند اظهار کرد: انتقال مکان برگزاري دومين جشنواره قيمه‌نثار از مرکز شهر به جنوب شهر يک امتياز بوده چراکه از فضاي بيشتري برخوردار است و همچنين سبب معرفي اين بوستان به شهروندان قزويني مي شود، چرا که هنوز عده اي از مردم از وجود چنين بوستاني اطلاعي ندارند.

وي با اشاره به معماري ايراني اسلامي بوستان ملاخليلا بيان کرد: برگزاري اين جشنواره در اين مکان موجب ترويج موضوعات مرتبط با سبک زندگي اسلامي ايراني مي‌شود.

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين اضافه کرد:متأسفانه اکنون مردم به ويژه جوانان از غذاهاي غيراستاندارد و فست‌فودها بيشتر استفاده مي‌کنند که با برگزاري اين جشنواره اميد است الگوي تغذيه‌اي سالم بين خانواده‌ها افزايش يابد.

غياثوند، جشنواره قيمه‌نثار و آش‌هاي سنتي قزوين را مأمني گرم براي حضور خانواده‌ها در کنار هم دانست و خاطرنشان کرد: حضور نسل‌هاي جديد در جشنواره قيمه‌نثار حضور پر برکتي است چرا  که يکي از اهداف برپايي اين جشنواره ترغيب جوانان به غذاهاي سالم و سنتي مي باشد.

وي اضافه کرد: غذاي قيمه نثار يکي از غذاهاي منحصر به فرد قزوين است که با معرفي مناسب آن مي توان گردشگر را جذب کرد.

غياثوند افزود:بسياري از گردشگران به خاطر يک غذا يا سوغاتي خاص به آن شهر سفر مي کنند، به طور مثال اصفهان با حليم بادنجان و گزش، يزد با قطابش در سطح کشور معروف است، بنابراين با برند سازي قيمه نثار مي توان گردشگران فراواني را به قزوين جذب کرد.

بر اساس اين گزارش؛دومين جشنواره قيمه‌نثار و آش‌هاي سنتي با شرکت 450 نفر از بانوان قزويني به مناسبت نکوداشت روز قزوين با حضور وزيري‌نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري ،اعضاي شوراي شهر و قديري مشاور امور اجتماعي و بانوان شهرداري در بوستان ملاخليلا برگزار شد.

پايان پيام

 

related images