سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۰۲

غياثوند، نائب رئيس کمسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين:

تقويت قدرت تفکر نوجوانان مهمترين دستاورد کارگاه هاي آموزشي – علمي است

حسين غياثوند، نائب رئيس کمسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين گفت: تقويت قدرت تفکر نوجوانان يکي از دستاورد مهم کارگاه هاي آموزشي – علمي نظير جرثقيل هيدروليکي است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ حسين غياثوند در آيين اختتاميه جشنواره جرثقيل هيدروليکي که توسط ستاد طرح محله اين سازمان در بوستان هشت بهشت قزوين برگزار شد، افزود: از ديگر دستاوردهاي اين کارگاه‌هاي آموزشي اين است که نوجوانان از پايه با مفاهيم مختلف علمي از جمله فيزيک آشنا مي‌شوند و استعداد‌هاي آن‌ها پرورش مي‌يابد.

وي با اشاره به اهميت برگزاري اين کارگاه‌هاي آموزشي در محلات اشاره کرد و گفت: شکوفايي خلاقيت،ايجاد نشاط و هيجان در بين نونهالان و نوجوانان محلات از جمله اهداف برگزاري کارگاه هاي جرثقيل هيدروليکي در محلات مي‌باشد که سبب مي شود تا نوجوانان به صورت عملي با يکسري مفاهيم و فني مهندسي آشنا شوند.

غياثوند  اظهار کرد: بر اين اساس سال گذشته جشنواره سازه هاي ماکاروني و گلايدر برگزار شد و امسال نيز شاهد برگزاري کارگاه‌هاي جرثقيل هيدروليکي در  محلات 14 گانه قزوين هستيم  که خوشبختانه مورد استقبال نوجوانان قرار گرفته است.

غياثوند، آموزش کار تيمي را از ديگر اهداف برگزاري اين کارگاه هاي آموزشي ذکر کرد و گفت: نوجوانان با حضور در چنين کارگاه هايي ياد مي گيرند تا با کمک يکديگر و در کنار هم ايده هاي خود را به منصه ظهور برسانند .

وي با تقدير از سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين و ستاد طرح محله ما اين سازمان، گفت: در بازديدي که از کارگاه هاي جرثقيل هيدروليکي داشتم نوجوانان عنوان مي کردند، اگر چنين برنامه هايي به صورت مستمر در محلات برگزار شود، آنان فضاي مجازي را رها خواهند کرد و از اينترنت و موبايل در راستاي ارتقاي سطح علمي خود بهره خواهند گرفت.

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين افزود: امروزه هجمه عظيمي از اطلاعات نادرست در فضاي مجازي کودکان، نوجوانان و جوانان ما را هدف قرار داده اند، بايد با آموزش هاي کاربردي و علمي فضاي مجازي را تبديل به يک فرصت کرد.

غياثوند خاطرنشان کرد: در کمسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين هميشه بر برگزاري برنامه هاي با محوريت پرورش خلاقيت نوجوانان و آموزش علمي تاکيد شده است .

وي از سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خواست تا از اين استعدادهايي که در کارگاه هاي اين چنين بروز و ظهور مي کند، نهايت بهره برداري را داشته باشند و اين کارگاه‌هاي آموزشي به طور مستمر برگزار و هر مرحله نسبت به مراحل قبل تخصصي برگزار شود تا نوجوانان فني تر و کاربردي تر با رشته هاي فني مهندسي آشنا شوند تا مسير زندگي شان با آگاهي و شناخت بهتري انتخاب کنند.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط