دوشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۰۱

نصرتي، شهردار قزوين:

پيشنهاد‎هاي حوزه سرمايه‎گذاري شهر قزوين در اختيار سرمايه‎گذاران چيني قرار مي‎گيرد

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: پيشنهاد‎هاي حوزه سرمايه‎گذاري در شهر قزوين در اختيار سرمايه‎گذاران چيني قرار مي‎گيرد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بينالملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در نشست مشترک با معاون شهردار شهر فوجو کشور چين و هيأت اقتصادي همراه افزود: با توجه به حضور هيأتهاي اقتصادي از کشورهاي مختلف در قزوين، فرصتهاي سرمايهگذاري موجود در شهر و استان قزوين در اختيار اين هيأتها قرار ميگيرد که اين اطلاعات در اختيار تيم مذاکرهکننده چيني نيز قرار خواهد گرفت تا بتوان نتيجه دلخواه را کسب کرد.

وي با اشاره به اينکه دبيرخانه جاده ابريشم در قزوين تأسيس شده است، اظهار کرد: اتحاديه شهرهاي ايراني در مسير جاده ابريشم به مرکزيت قزوين تشکيل شده است و در آن 29 شهر و هفت منطقه آزاد تجاري به عضويت درآمدهاند.

شهردار قزوين با بيان اينکه شهر قزوين به عنوان هيأت مؤسس اتحاديه جاده ابريشم در کشور چين توانسته است نقش مؤثري در اين اتحاديه داشته باشد، عنوان کرد: اين اتحاديه رو به رشد است و با ظرفيتهاي بالاي خود ميتواند برنامههاي قوي و حائز اهميتي را اجرا کند.

نصرتي به نقش استراتژيک ايران در اتحاديه شهرهاي جاده ابريشم اشاره کرد و گفت: اتحاديه شهرهاي ايراني جاده ابريشم از دو سال گذشته تا کنون توانسته است پنج اجلاس داخلي در قزوين، تهران، همدان، کاشان و قشم با محوريت اقتصاد، فرهنگ و گردشگري برگزار کند.

وي افزود: همه اعضاي اين اتحاديه با علاقهمندي موضوعات مربوط به جاده ابريشم را پيگيري ميکنند و به زودي با ارسال و انعکاس مصوبات جلسات داخلي به اتحاديه شهرهاي جاده ابريشم در کشور چين، ارتباط بيشتري با طرح يک کمربند يک جاده و اين اتحاديه ايجاد خواهد شد.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط