پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۸

تومانيان? سفير جمهوري ارمنستان در ايران:

توسعه همه جانبه روابط قزوين و ارمنستان در دستور کار قرار دارد

آرتاشس تومانيان? سفير جمهوري ارمنستان در ايران گفت: توسعه همه جانبه روابط قزوين و ارمنستان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ تومانيان افزود: هدف از ديدار با مسئولان استاني و شهري قزوين تنها توسعه اقتصادي نيست و همکاري و گسترش ارتباط در تمامي زمينه‌ها مد نظر جمهوري ارمنستان قرار دارد.

وي با اشاره به اينکه برقراري ارتباط با مسئولان از طريق وزارت امور خارجه بروکراسي خاصي را مي‌طلبد، عنوان کرد: راه طولاني و زيادي در پيش است و اين اولين قدم در برقراري ارتباط مؤثر ميان ارمنستان و قزوين به شمار مي‌رود.

سفير جمهوري ارمنستان در ايران با بيان اينکه روابط سياسي ايران و ارمنستان در سطح قابل قبولي قرار دارد، اظهار کرد: ايران کشور مهم و قدرتمندي در منطقه است و با توجه به مشکلات موجود در منطقه، برقراري ارتباط مؤثر با ايران براي ارمنستان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

تومانيان با بيان اينکه در زمينه آموزشي و امضاي تفاهمنامه در حوزه دانشگاه‌ها نيز ظرفيتهاي بسياري وجود دارد، گفت: از نظر گردشگري نيز قزوين و استان‌هاي مختلف ارمنستان مي‌توانند تعاملات خوبي داشته باشند و گردشگران مي‌توانند از شهرهاي پيشرفته با قدمت تاريخي بالا در ارمنستان ديدار کنند.

وي افزود: همچنين گردشگران ارمنستاني نيز مي‌توانند از اين شهر زيبا با پيشينه تاريخي و فرهنگ غني بازديد کنند اما بايد شرايط و امکانات مناسب براي گردشگران فراهم باشد.

سفير جمهوري ارمنستان در ايران با اشاره به اينکه تنها ايروان مرکز توجه استان قزوين براي برقراري ارتباط قرار نگيرد، تصريح کرد: 10 استان در ارمنستان وجود دارد که هرکدام در حوزه‌هاي تخصصي مي‌توانند با قزوين در ارتباط باشند.

تومانيان با بيان اينکه در حوزه تجاري نيز مي‌توان تعاملات ويژه‌اي داشت، گفت: با مشارکت دو جانبه مي‌توان مراکز مشترکي را احداث کرد و از طريق اين مراکز محصولات تجاري و با کيفيت قزوين را به اروپا صادر کرد.

وي افزود: ارمنستان جزو 5 کشور عضو اتحاديه اوراسيا محسوب مي‌شود و مي‌تواند دروازه ورود کالاهاي مشترک به کشورهاي اروپايي و روسيه باشد.

سفير جمهوري ارمنستان در ايران با اشاره به اينکه سيستم بانکي شفافي در ارمنستان حاکم است، عنوان کرد: به روزترين تکنولوژي‌هاي اروپا نيز در ارمنستان وجود دارد و براي اين کشور شرايط ويژه تجاري براي ورود کالا به اروپا برقرار است.

تومانيان با بيان اينکه بازرگانان ايراني و ارمنستاني از مجوزات و قوانين تجاري کشورهاي يکديگر اطلاع ندارند، گفت: ارمنستان آمادگي دارد تا اطلاعات مورد نياز تجار و بازرگانان ايراني را در اختيار آنان قرار دهد.

وي با اشاره به روابط عميق ميان ايران و ارمنستان اظهار کرد: اين روابط مربوط به هزاران سال پيش است و در بازديد از موزه تاريخ ايروان مي‌توانيد آثاري متعلق به ايران باستان را مشاهده کنيد.

سفير جمهوري ارمنستان در ايران با تمجيد از برخورد انساني و ميهمان نوازي مسئولان و شهروندان قزوين افزود: تهران همچون پايتخت‌هاي ديگر جهان به دليل ترافيک و هواي آلوده و تنش زياد در رفتارهاي مردم، ميهمان نوازي کمتري مشاهده مي‌شود و قابل تمجيد نيست.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط