7/25/2016

نصرتي، رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي و شهردار قزوين:

اسناد بين‌المللي CPI و SDG در آينده‌اي نزديک در شهر قزوين اجرايي مي‌شود

مسعود نصرتي، رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي و شهردار قزوين گفت: اسناد بين‌المللي ابتکار عمل شکوفايي شهري (CPI) و برنامه جهاني محيط زيست (SDG) در آينده‌اي نزديک در شهر قزوين اجرايي مي‌شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در جلسه هماهنگي برنامه ابتکار عمل شکوفايي شهري (CPI) افزود: اجراي هم‌زمان و تلفيقي برنامه CPI و يونيپ در قزوين بسيار حائز اهميت است و با تصويب اجرايي شدن آن‌ها در اجلاس ژنو به زودي اين دو برنامه به مرحله اجرا درمي‌آيد.

وي با اشاره به استقرار دبيرخانه دائمي مجمع جهاني شهرهاي اسلامي در شهر قزوين عنوان کرد: اين يک امتياز براي شهر قزوين محسوب مي‌شود و بايد تفاوت هاي ويژه‌اي براي اين شهر تاريخي و فرهنگي و فعال در حوزه بين‌المللي در نظر گرفت.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي و شهردار قزوين ابراز اميدواري کرد: با اجراي برنامه CPI در قزوين و ديگر شهرهاي اسلامي با استفاده از ظرفيت‌هاي مجمع جهاني شهرهاي اسلامي، بتوان جايگاه قزوين را در سطح بين‌المللي همچون گذشته تثبيت کرد.

نصرتي با اشاره به حمايت سازمان مديريت برنامه ريزي کشور از اجراي برنامه CPI گفت: اين حمايت‌ها مي‌تواند در دست‌يابي سريع‌تر به اهداف و مأموريت‌هاي CPI مؤثر باشد.

وي افزود: همچنين در حوزه هماهنگي سازمان‌هاي ملي مي‌توان از ظرفيت‌هاي اين سازمان استفاده کرد و در اين سازمان نيز خواهان بهرهمندي از نتايج اين برنامه‌ها در برنامه توسعه ششم است.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي و شهردار قزوين با بيان اينکه فقط 9 ماه از تصويب SDG مي‌گذرد، عنوان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در گذشته توسط شهر قزوين در حوزه بين‌الملل و شاخصه‌هاي CPI در حوزه محيط زيست، سازمان ملل به اين نتيجه رسيده است تا دو آژانس UN-HABITAT و يونيپ اقدامات مشترکي انجام دهند.

نصرتي ادامه داد: به همين منظور شهر قزوين مي‌تواند پايلوت اجراي برنامه هاي CPI و SDG به طور هم‌زمان باشد که توافقات اوليه آن حاصل شده است.

 

پايان پيام/

 

related images