7/25/2016

دکتر سيدو اندو، رئيس حقوقي UN-HABITAT:

قزوين شهري پيشرو در تحقق توسعه پايدار شهري خواهد بود

دکتر سيدو اندو، رئيس حقوقي UN-HABITAT گفت: قزوين شهري پيشرو در تحقق توسعه پايدار شهري خواهد بود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ سيدو اندو در جلسه هماهنگي برنامه ابتکار عمل شکوفايي شهري (CPI) افزود: UN-HABITAT يکي از اصلي‌ترين آژانس‌هاي بين‌المللي سازمان ملل است که بهطور مستقيم با شهرها همکاري دارد و تاکنون با شهر قزوين نيز همکاري‌هاي خوبي داشته است.

وي با بيان اينکه شهر قزوين از ظرفيت‌هاي بالايي برخوردار است، عنوان کرد: مي‌توان در زمينه رشد، شکوفايي و تغيير روش‌هاي زندگي در اين شهر اقدامات عملي انجام داد و به نتايج مثبت و قابل توجهي دست يافت.

رئيس حقوقي UN-HABITAT با اشاره به اينکه  UN-HABITAT توسط مجمع عمومي سازمان ملل متحد حمايت مي‌شود، تصريح کرد: اين آژانس در حوزه اسکان بشر و شکوفايي شهري نقش کليدي و راهبري بر عهده دارد و براي تحقق اهداف برنامه CPI بايد همکاري‌ها در سطح دولت‌هاي محلي و مرکزي با اين آژانس صورت گيرد.

سيدو اندو با بيان اينکه براي اجراي برنامه SDG در کشورهاي اسلامي و خاور ميانه با شهر قزوين همکاري خواهيم داشت، گفت: شهر قزوين به عنوان مقر اصلي مجمع جهاني شهرهاي اسلامي مي‌تواند در اجراي اين برنامه در سطح کشورهاي اسلامي نقش مؤثري ايفا کند.

وي با اشاره به اينکه SDG مصوبه قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل است، اظهار کرد: همه دولت‌ها، ملت‌ها، دولت‌هاي محلي، شهرداري‌ها، آژانس‌هاي سازمان ملل متحد، بخش خصوصي و ذي‌نفعان در قابل سند هزاره تعهد دارند و بايد با توسعه اقتصادي شهرها، بررسي تأثيرات اقليمي و محيطي، مراقبت از سکونتگاه‌ها و احيا کردن نيروها نسبت به پايان فقر در شهرها اقدام کنند.

رئيس حقوقي UN-HABITAT با اشاره به اينکه UN-HABITAT و يونيپ همکاري مشترک بسياري دارند و با يکديگر خواهرخوانده هستند، افزود: با همکاري اين دو آژانس در ايران مي‌توان وضعيت شهري را ارتقا داد.

سيدو اندو در پايان با اشاره به بازديد از سراي سعدالسلطنه گفت: از مشاهده اين بناي تاريخي و معماري بينظير آن شگفتزده شديم و توصيه من به مسئولان قزوين اين است که اين بنا را به جهانيان معرفي کنند.

پايان پيام/

related images