چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۲/۰۱

نوري، مديرعامل اسبق متروي کرج تأکيد کرد؛

ضرورت بهره‌گيري از مطالعات صورت گرفته درباره قطار سريع‌السير

نادر رضا نوري، مديرعامل اسبق متروي کرج گفت: بهره‌گيري از مطالعات صورت گرفته درباره قطار سريع‌السير از سوي ديگر شرکت‌ها ضروري است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نوري در نشست مشترک با هيأت ايتاليايي شرکت ايتالفر که با حضور شهردار قزوين برگزار شد، افزود: در گذشته مطالعاتي درباره احداث قطار سريع‌السير در مسير تهران- قزوين از سوي دو شرکت فرانسوي و چيني صورت گرفته است که دريافت اين اطلاعات مي‌تواند در رسيدن به نتايج اوليه مطلوب بسيار مؤثر باشد.

وي با اشاره به اينکه اکنون ريل گذاري براي احداث متروي تهران به کرج و کرج به هشتگرد صورت گرفته است، عنوان کرد: ريل گذاري در مسير تهران به کرج به صورت مطلوبي صورت گرفته است که مي‌توان از اين مسير براي قطار سريع‌السير نيز از آن بهره برد اما در مسير کرج تا هشتگرد به دليل شعاع قوس‌ها و نزديکي به اتوبان، سرعت به شدت کاهش مي‌يابد و نمي‌توان از اين مسير براي اين پروژه استفاده کرد.

مديرعامل اسبق متروي کرج با اشاره به اينکه براي قطار سريع‌السير نيز بايد شيب يک درصد رعايت شود، گفت: شيب 3.5 درصد تنها براي مترو قابل اجراست و افزايش شيب مسير در احداث زيرساخت‌هاي قطار سريع‌السير به آن ميزان نيست که بتواند کاهش چشمگيري در طول مسير ايجاد کند.

نوري از مديران و مشاوران اين شرکت ايتاليايي خواست تا بازديدي از خط راه آهن قزوين به تهران و خط ريلي تهران به کرج و کرج به هشتگرد داشته باشند و اطلاعات به روز شرکت‌هاي سازنده آن را نيز دريافت کنند تا با سرعت عمل بيشتر و هزينه کمتري بتوانند مطالعات و طرح‌هاي اوليه را ارائه دهند.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط