چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۲/۰۱

موسي‌خاني، معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين:

آتش سوزي انبار پنبه با سرعت عمل آتش نشانان اطفاء شد

قدير موسي خاني، معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: زير زمين منزل متروکه اي در خيابان شهيد انصاري که براي انبار کردن پنبه از آن استفاده مي شد، طعمه حريق شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ موسي خاني افزود: در تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت 16 و 37 دقيقه روز دوشنبه سي ام فروردين ماه، از آتش سوزي منزل متروکه اي در خيابان شهيد انصاري، جنب پاساژ نبوي خبر داده شد، که بلافاصله 5 اکيپ اطفاء حريق از ايستگاه هاي 1 ، 3 و 6 اين سازمان به محل اعزام شدند.

 

وي ادامه داد: در اين عمليات مشاهده شد، زير زمين منزل متروکه اي که بعنوان انبار پنبه از آن استفاده مي شد، طعمه حريق شده و دود غليظي از آن در حال خروج است.

معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين خاطر نشان کرد: انبارهايي که برخي از آنها در دل شهر و بافت مسکوني قرار دارد و هر لحظه ممکن است مانند توده‌اي از باروت ايمني شهروندان را به خطر بياندازد.

اين مقام مسئول اضافه کرد: چنين انبارهايي گرچه در اغلب نقاط شهر به چشم مي خورد اما در محدوده بازارها و مراکز خريد تجمع بيشتري دارد و اين موضوع نيز خطر ديگري است که علاوه بر اهالي، قطعا جان افرادي که براي خريد به اين مکان آمده‌اند را نيز تهديد مي‌کند.

موسي خاني با انتقاد از تبديل منازل مسکوني به انبار افزود: متاسفانه برخي از مالکان، واحد مسکوني خود را به انبار نگه‌داري از اجناس تبديل مي‌کنند و زماني که به سامانه 125 خبر از آتش سوزي يک ساختمان مسکوني داده مي شود، وقتي آتش نشانان به محل مي روند تازه معلوم مي‌شود که اين ساختمان انبار نگهداري از اجناس بوده است.

وي تأکيد کرد: ايمني انبارها و نحوه چيدمان اشيا در آن داراي يکسري استاندارد خاص است که بايد رعايت شود که متاسفانه در اغلب انبارها به اين امر توجه نمي‌شود.

موسي خاني با تاکيد بر اين موضوع که بسياري از منازل مسکوني توسط برخي از افراد خريداري و به انبار مواد تبديل شده اند، عنوان کرد: شهروندان نيز در صورت مشاهده چنين اماکني با شماره تلفن 33554100 واحد پيشگيري سازمان آتش نشاني تماس حاصل کنند.

معاون عمليات سازمان آتش نشاني درباره ديگر اقدامات سازمان آتش نشاني در حوزه پيشگيري گفت: واحد پيشگيري اين سازمان در طول سال اقدام به بازديد و صدور دستورالعمل ايمني براي اماکن پرخطر و بافت شهري پرتراکم مي کند.

موسي خاني در پايان از مراجع انتظامي و دستگاه هاي امنيتي استان خواست تا اين سازمان را در شناسايي و ايمني سازي اين اماکن پرخطر ياري رسانند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط