4/19/2016

وي‌تي، رييس شرکت ايتالفر مطرح کرد؛

پيش بيني اعتبار 8 ميليون يورويي براي احداث هر کيلومتر زيرساخت قطار سريع‌السير

کولين وي‎تي، رييس شرکت ايتالفر گفت: پيش بيني مي‌شود براي احداث زيرساخت و ريل قطار سريع‌السير قزوين-تهران، براي هر کيلومتر آن 8 ميليون يورو اعتبار مورد نياز است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ وي‌تي در نشست مشترک با مديران استاني و شهري قزوين افزود: براي اجراي اين پروژه و با سرعت تقريبي 240 کيلومتر در ساعت براي هر قطار، بودجه 8 ميليون يورويي بايد در نظر گرفته شود که هزينه خريداري هر قطار نيز 20 ميليون يورو مي‌باشد.

وي با اشاره به اينکه شرکت ايتالفر براي اجراي پروژه از ابتدا تا انتهاي آن و تحويل تمام قسمت‌هاي آن همواره عملکرد مطلوبي داشته است، گفت: اين شرکت بهترين تجربه‌ها را در زمينه اجراي پروژه قطارهاي سريع‌السير و مطالعات و اقدامات اجرايي دارد  که اين تجربه‌هاي موفق پشتوانه خوبي در اجراي پروژه‌هاي ديگر است.

رييس شرکت ايتالفر افزود: بايد تمام خواسته‌هاي استان‌هاي مختلف در اجراي اين پروژه در نظر گرفته شود و با همکاري يکديگر و برگزاري جلسه خواسته‌ها به اين شرکت ارجاع شود تا بتوان با مطالعات صورت گرفته، بهترين طرح را براي اجراي اين پروژه ارائه داد.

وي‌تي با بيان اينکه در اجراي اين پروژه نفع تمامي منافع بايد در نظر گرفته شود، عنوان کرد: با استفاده از مطالعات مختلف مي‌توان ميزان منافع و مضرات اجراي اين پروژه را براي هر يک از استان‌ها پيش بيني کرد و نبايد مشکلات ترافيکي تهران را با اجراي اين پروژه به سمت قزوين سوق داد.

وي افزود: ابتدا بايد مطالعات اين چنيني در خصوص اجراي اين پروژه انجام شود تا پس از تأييد مسائل فني آن مورد بررسي قرار گيرد.

رييس شرکت ايتالفر ادامه داد: مطالعات اوليه تا حدودي انجام شده است و در مدت يک هفته آينده تکميل مي‌شود و در اختيار شهرداري قزوين قرار مي‌گيرد.

وي‌تي با اشاره به اينکه طرح‌هايي که با استفاده از مهندسي ارزش در اولويت قرار گيرند، اجرايي مي‌شوند، گفت: هر يک از طرح‌ها که ارزش بيشتري براي ذي‌نفعان داشته باشد در پايان اجرايي خواهد شد.

وي با اشاره به ارتباط با ديگر شرکت‌هاي فعال در ايران در حوزه احداث قطارهاي سريع‌السير عنوان کرد: مي‌توان از اطلاعات اوليه اين شرکت‌ها براي تعيين مقصد اين پروژه استفاده کرد.

پايان پيام/

 

related images