سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۱/۳۱

نصرتي، شهردار قزوين:

انجام مطالعات احداث قطار سريع‌السير براي دست‌يابي به نتيجه مطلوب ضروري است

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: انجام مطالعات احداث قطار سريع‌السير قزوين- تهران براي دست‌يابي به نتيجه مطلوب ضروري است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در نشست مشترک با هيأت ايتاليايي شرکت ايتالفر، افزود: در جلسه قبل موضوع مطالعات احداث قطار سريع‌السير قزوين-تهران مطرح و درخواست کتبي به منظور آگاهي از شرح خدمات و چگونگي انعقاد قرارداد با شرکت ايتالفر براي مطالعات اوليه اين طرح از سوي شهرداري قزوين ارسال شد.

وي با اشاره به اينکه در جلسه‌اي مشترک با حضور تمامي دستگاه‌هاي مرتبط، ذي‌نفعان و مديران شرکت ايتالفر، خواسته‌ها و ايده‌ها در خصوص اجراي اين پروژه مطرح مي‌شود، گفت: مسئولاني از وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازي، سازمان حفاظت محيط زيست کشور، استان‌هاي قزوين، تهران و البرز و بانک شهر در اين جلسه حضور خواهند داشت تا خواسته‌ها و مسائل خود را مطرح کنند.

شهردار قزوين افزود: با در نظر گرفتن اين ايده‌ها و درخواست‌ها، قرارداد مشاوره در فاز صفر اين پروژه منعقد خواهد شد و در صورتي که به نتايج اوليه مطلوبي برسد کار دنبال مي‌شود و در فازهاي ديگر مطالعاتي اين پروژه آغاز خواهد شد.

نصرتي با بيان اينکه تمام ايده‌ها قابليت اجرا را نخواهند داشت، اظهار کرد: شهرداري قزوين با شرکت‌هاي مشاوره مختلفي در اجراي پروژه‌ها همکاري داشته است و بر اين موضوع که تمامي ايده‌ها پس از بررسي و مطالعه همه جانبه قابليت اجرا دارند، اشراف دارد.

وي در پايان از هيأت ايتاليايي خواست تا از مجموعه فرهنگي- تاريخي سعدالسلطنه و دهکده حيات طبيعت بازديد داشته باشند تا ضمن آشنايي با شهر قزوين از توانمندي‌هاي اين شهر آگاه شوند.

برآورد اوليه زماني و مالي اين پروژه مد نظر شهرداري قزوين است

در ادامه حکمتاله داوودي، رييس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: در اين جلسات دست‌يابي به برآورد اوليه مالي و زماني از طريق مطالعات اوليه مد نظر شهرداري قزوين است.

داوودي با اشاره به اينکه پيشنهاد اجراي اين پروژه توسط شهرداري قزوين مطرح شده است، عنوان کرد: به همين دليل ابتدا اطلاعات اوليه بايد در اختيار قزوين قرار بگيرد تا پس از بررسي اوليه توسط شهرداري، در جلسات بعدي با دستگاه‌ها و استان‌هاي مسير اجراي اين پروژه، موارد ديگر مورد بحث و بررسي قرار گيرد.

مديريت زمان مهم‌ترين دغدغه در احداث قطار سريع‌السير است

پيمان پيرمرادي، مديرکل دفتر فني استانداري قزوين نيز در اين نشست گفت: مديريت زمان يکي از مهم‌ترين موضوعات براي طرح اين ايده توسط شهرداري قزوين بوده است تا تهران براي توزيع کارها به شهرهاي اطراف راغب شود.

پيرمرادي با اشاره به اينکه خط ريلي قزوين-تهران در حال حاضر موجود است، عنوان کرد: مشکل اصلي در اين خط ريلي سرعت کند جابهجايي افراد است و با احداث خط ريلي سريع‎السير سرعت جابهجايي افزايش مي‌يابد. 

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط