شنبه ۱۳۹۵/۰۱/۲۸

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين:

مزاحمت‌هاي تلفني 80 درصد تماس‌هاي آتش نشاني قزوين را تشكيل مي‌دهند

ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين برقراري تلفن هاي مزاحم را موجب اخلال در كار آتش نشانان دانست و گفت: طبق آمار سال گذشته 80 درصد تماس هاي مردمي به آتش نشاني قزوين را مزاحمت هاي تلفني تشكيل دادند.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين، ذوالقدر از حضور آتش نشانان در دو هزار و 716 عمليات امداد و نجات و اطفاي حريق در يكسال گذشته خبر داد و افزود: از مجموع عمليات‌هاي انجام شده يكهزار و 612 مورد آن مربوط به اطفاي حريق و يكهزار و 104 مورد مربوط به امداد و نجات بوده است.

وي اظهاركرد: 128 مورد حريق منازل مسكوني، 49 مورد حريق مراكز تجاري، 17 مورد حريق مراكز صنعتي و كارخانجات توليدي، 120 مورد حريق وسائط نقليه و 374 مورد حريق ضايعات و 12 مورد حريق انباري از مهمترين عمليات‌هاي انجام شده در سال گذشته بود.
ذوالقدر ادامه داد: در بخش امداد و نجات نيز بيشترين آمار مربوط به محبوس شدن در آسانسور با 160 مورد، محبوس شدن در منزل با 132 مورد، واژگوني خودرو با 71 مورد، تصادفات جاده اي با 74 مورد، گيركردن اجسام با 73 مورد بوده است.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين افزود: در مجموع عمليات هاي انجام شده با 362 نفر مصدوم و متاسفانه 14 نفر فوت و 574 نفر نيز نجات يافته اند.
ذوالقدر با اشاره به تعداد دو هزار و 716 مورد عمليات در سال 94 گفت: در آمار اعلام شده امسال، تعداد كل عمليات هاي اعزامي براي احتياط و پيشگيري از بروز آتش سوزي ها و حوادث نيز گنجانده شده است كه با توجه به اين آمار و مقايسه با آمار سال 93 كه دو هزار و 160 عمليات انجام شده بود، متأسفانه شاهد افزايش 25 درصدي آمار حوادث اين سازمان هستيم.
وي با تقدير و تشكر از مشاركت شايسته مردم قزوين با سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين عنوان كرد: ما همواره اعتقاد بر اين اصل داريم كه شهري ايمن با مشاركت شهروندان محقق مي شود.

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني قزوين با بيان اينكه براساس استانداردهاي جهاني هر 50 هزار نفر جمعيت نيازمند يك ايستگاه آتش نشاني است، گفت: اين استاندارد در قزوين رعايت شده به طوري كه هم اكنون هفت ايستگاه شهري و يك ايستگاه منفصل شهري وجود دارد.

ذوالقدر خاطرنشان كرد: سازمان آتش نشاني قزوين برنامه هاي خود را به گونه اي تنظيم كرده است كه بتواند علاوه بر انجام وظايف و مسووليت هايي كه بر عهده دارد، جلب مشاركت عمومي و افزايش آگاهي مردم را به سوي ايمني بيشتر سوق دهد.
اين مسوول يادآور شد: در سازمان آتش نشاني قزوين در كنار نيروهاي حرفه اي آتش نشاني، تعدادي از نيروهاي داوطلب را نيز در كنار خود دارند كه در فعاليت هاي ايمني و آتش نشاني مشاركت مي كنند.

ذوالقدر اضافه كرد: واحد پيشگيري از حريق و حوادث سازمان با طراحي و اعمال روش هاي ايمني، تلاش مي كند تا در ساخت و سازها و همچينن بهره برداري از ابنيه احداث شده در سطح شهر حداكثر ايمني رعايت شود و جامعه به سوي ايمني بيشتر حركت كند.

وي همچنين به برگزاري طرح آموزش رايگان ايمني و آتش نشاني به اصناف شهر قزوين اشاره كرد و گفت: سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين در سال 95 در نظر دارد با همكاري اتحاديه ها و مجمع امور صنفي قزوين نسبت به آموزش رايگان ايمني به تمامي صنوف شهر قزوين اقدام كند.

اين مسوول ياد آور شد: متاسفانه كماكان حوادث آسانسور جزو بيشترين تعداد حوادث اعلامي به اين سازمان مي باشد.

وي افزايش فرهنگ ايمني و رعايت توصيه هاي ايمني را در كاهش حوادث موثر دانست و تاكيد كرد: از شهروندان انتظار داريم از اشغال كردن شماره تلفن 125 آتش نشاني جدا خودداري كنند تا خداي ناكرده با تاخير در عمليات امداد رساني و اطفاي حريق جان و سلامت شهروندان به مخاطره نيفتد.

ذوالقدر همچنين از رانندگان خواست در موقع بروز حادثه و شنيدن آژير خودرهاي آتش نشاني بلافاصله با بازكردن مسير نسبت به تسريع در عمليات اطفاي حريق با ماموران اين سازمان همكاري كنند.

 

تصاویر مرتبط