یکشنبه ۱۳۹۵/۰۱/۲۲

نصرتي، شهردار قزوين:

اقدامات شهرداري قزوين بر اساس کار کارشناسي است

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: شهرداري قزوين فقط به دنبال کار اجرايي است و اهل اقدام و عمل مي‌باشد و با اقدامات صورت گرفته در شهر کارهاي اجرايي شهرداري قزوين براي همه قابل مشاهده است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در نشست خبري که در سالن مفاخر شهرداري قزوين برگزار شد، افزود: شهرداري قزوين فقط به دنبال کار اجرايي است و اهل اقدام و عمل مي‌باشد و با اقدامات صورت گرفته در شهر کارهاي اجرايي شهرداري قزوين براي همه قابل مشاهده است.

شهرداري قزوين به دنبال آزمون و خطا نيست

وي با اشاره به پايلوت شدن شهر قزوين در موضوعات مختلف گفت: شهرداري قزوين به دنبال پايلوت شدن موضوعاتي نيست تا در شهر آزمايش و نتايج آن را به ساير شهرها منتقل کند بلکه موضوع پايلوت شدن شهر قزوين در زمينه طرح شکوفايي شهري کاملا متفاوت است.

شهردار قزوين با بيان اينکه طرح شکوفايي شهري به عنوان اولين موضوع در سطح بين‌المللي اجرايي مي‌شود، افزود: شهر قزوين به عنوان اولين شهر، اين طرح جديد را اجرايي مي‌کند و اين طرح، يک کار اجرايي و رقابتي است و شهرداري قزوين در اجراي اين طرح به دنبال آزمون و خطا نيست.

بايد تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) ايجاد شود

وي درباره احداث کمربندي شهر قزوين گفت: اين موضوع چندين سال است که پيگيري شده است ولي اجرايي نشده بود و اکنون استاندار قزوين در حال پيگيري اين موضوع است و اين موضوع استاني مي‌باشد.

نصرتي اضافه کرد: طبق طرح جامع شهر و طرح جامع حمل و نقل و ترافيک شهر، به يک رينگ سوم در اين مسير نياز است و در اين طرح به اين نتيجه رسيده شد که بلوار جمهوري اسلامي يک نقش مازاد را بر عهده بگيرد تا بتواند پاسخگوي رينگ سوم باشد.

وي ادامه داد: قرار شد با احداث تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) در بلوار جمهوري اسلامي در مسير خودش، افزايش ظرفيت ايجاد شود که اين تقاطع غيرهمسطح که نزديک به 2 و نيم کيلومتر طول مسير آن مي باشد، با اين افزايش ظرفيت بخشي از مشکل را حل خواهد کرد.

شهردار قزوين گفت: مشاوران با اين نگاه به اين جمع‌بندي رسيدند که با جانمايي هزار پارکينگ در تقاطع غيرهمسطح، نياز اين محدوده پوشش داده شود.

وي گفت: بايد دسترسي‌هاي آسان و تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) ايجاد شود.

قرار نيست تقاطع غيرهمسطحي در ولي عصر ايجاد شود

نصرتي با اظهار اينکه قرار نيست تقاطع غيرهمسطحي در ولي عصر ايجاد شود، گفت: با احداث تقاطع غيرهمسطح قدس بخشي از مشکل ترافيک ولي عصر هم حل خواهد شد.

اين مقام مسوول گفت: از 25 پروژه کلان که به استانداري اعلام شده است يکي از آن‌ها انتقال لشکر 16 زرهي است که در حال پيگيري مي‌باشد.

شهردار قزوين افزود: برج تجارت قزوين در مرحله نازک کاري و نما کاري است و بيشتر واحدهاي آن به فروش رسيده است و بر اساس تعهدات فروش اين پروژه به موقع بايد به پايان برسد.

وي اظهار کرد: اگر زماني گردشگر وارد شهر قزوين شد فضاهاي تجاري رونق پيدا خواهند کرد و همچنين سرمايه‌گذار وارد شهر خواهد شد.

شهرداري قزوين آمادگي اجراي پروژه ساماندهي دولتخانه صفوي را دارد

اين مقام مسوول به دولتخانه صفوي اشاره و بيان کرد: شهرداري قزوين اعلام آمادگي کرده است تا پروژه ساماندهي و باز زنده سازي بناي تاريخي دولتخانه صفوي قزوين را اجرايي کند.

وي گفت: يکي از آرزوهاي شهرداري قزوين اين است که پروژه ساماندهي و باز زنده سازي بناي تاريخي دولتخانه صفوي قزوين و گراند هتل اجرايي شود چراکه تأثير مهمي در رونق گردشگري قزوين دارد.

احداث تقاطع غيرهمسطح قدس از نظر فني هيچ مشکلي ندارد

شهردار قزوين افزود: احداث تقاطع غيرهمسطح قدس از نظر فني هيچ مشکلي ندارد و يکي از تخصصي‌ترين پروژه‌ها از نظر فني مي‌باشد و حتي اساتيد و دانشجويان بسياري از اين پروژه به عنوان کارگاه آموزشي بازديد مي‌کنند.

نام‌گذاري پروژه‌هاي جديد به نام شهداي مدافع حرم

نصرتي بيان کرد: در نام‌گذاري پروژه‌هاي جديد و شاخص از نام شهداي مدافع حرم استفاده خواهد شد.

شهرداري قزوين در جذب گردشگر مصمم است

وي گفت: بايد افق بزرگ‌تري ترسيم شود تا شهر قزوين بتواند جاذب گردشگران خارجي باشد.

نصرتي بيان کرد: شهرداري قزوين مصمم است تا با حفظ گردشگران داخلي، گردشگران خارجي را جذب کند و برگزاري اجلاس جاده ابريشم در سال جاري به طور قطعي در رونق جذب گردشگر خارجي مؤثر خواهد شد.

شهردار قزوين بيان کرد: زماني که گردشگري در قزوين رونق گرفت قطعا سرمايه گذاران براي احداث هتل خواهند آمد.

وي گفت: سرمايه گذار قبلي هتل حکم آباد به تعهدات خود عمل نکرد و اکنون براي ادامه عمليات اجرايي با پيمانکار جديد تفاهم نامه همکاري منعقد شده است.

شهردار قزوين افزود: 340 هکتار زمين توسط شهرداري قزوين خريداري شده است و اکنون اين زمين‌ها قابليت اقتصادي پيدا کردند که در برنامه‌هاي آينده براي شهر قزوين استفاده خواهد شد.

وي گفت: در اجراي پروژه شهيد انصاري ديگر شهرداري قزوين دخالتي ندارد و مديريت استان براي اين پروژه تصميم‌گيري خواهد کرد و مسوولان استان قزوين نيز خودشان در اين موضوع به نتيجه مي‌رسند.

شهرداري قزوين بزرگ‌ترين سرمايه‌گذار در گردشگري

اين مقام مسوول بيان کرد: شهرداري قزوين متولي گردشگري نيست اما در اين زمينه بزرگ‌ترين سرمايه گذار در قزوين است و انتظاراتي هم از متوليان اين حوزه دارد.

وي با اشاره به پروژه احداث پارکينگ سراي سعدالسلطنه اضافه کرد: اجراي اين پروژه نيز در دستور کار شهرداري قزوين نيست و رديف‌هاي عمراني به آن تخصيص نداده زيرا بر عهده استانداري قزوين گذاشته شده است.

شهردار قزوين بيان کرد: اگر استانداري قزوين در تصميماتش به اين نتيجه برسد که پارکينگ سراي سعدالسلطنه در دستور کار شهرداري قزوين باشد، شهرداري با ارائه لايحه به شوراي اسلامي شهر قزوين تصميمات بعدي را در خصوص اجراي آن مي‌گيرد.

پايان پيام 

 

تصاویر مرتبط