یکشنبه ۱۳۹۵/۰۱/۲۲

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

حضور سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين در 2716 عمليات در سال 94

ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: اين سازمان در سال 94 در 2716 عمليات امداد و نجات و اطفاء حريق حضور داشته است.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ ذوالقدر افزود: از مجموع عمليات‌هاي انجام شده 1612 مورد آن مربوط به اطفاء حريق و 1104 مورد مربوط به امداد و نجات بوده است.

 وي بيان کرد: 128 مورد حريق منازل مسکوني، 49 مورد حريق مراکز تجاري، 17 مورد حريق مراکز صنعتي و کارخانجات توليدي، 120 مورد حريق وسائط نقليه و 374 مورد حريق ضايعات و 12 مورد حريق انباري از مهمترين عمليات‌هاي انجام شده در سال گذشته بود.

 ذوالقدر افزود: در بخش امداد و نجات نيز بيشترين آمار مربوط به محبوس شدن در آسانسور با 160 مورد، محبوس شدن در منزل با 132 مورد، سقوط واژگوني خودرو با 71 مورد، تصادفات جاده اي با 74 مورد، گيرکردن اجسام حلقوي با 73 مورد بوده است.

 مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين ادامه داد: در مجموع عملياتهاي انجام شده با 362 نفر مصدوم و متاسفانه 14 نفر جان باخته اند و 574 نفر نيز نجات يافته اند.

 ذوالقدر با اشاره به تعداد 2716 مورد عمليات در سال 94 گفت: در آمار اعلام شده امسال، تعداد کل عمليات هاي اعزامي براي احتياط و پيشگيري از بروز آتش سوزي ها و حوادث نيز گنجانده شده است که با توجه به اين آمار و مقايسه با آمار سال 93 که 2160 عمليات انجام شده بود، متأسفانه شاهد افزايش 25 درصدي آمار حوادث اين سازمان هستيم.

 وي ضمن تقدير و تشکر از مشارکت شايسته مردم قزوين با سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين عنوان کرد: ما همواره اعتقاد بر اين اصل داريم که شهري ايمن با مشارکت شهروندان محقق مي شود. بنابراين با توجه به رسالت سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين در حوزه آموزش شهروندي و پيشگيري از بروز حوادث، اين سازمان هر ساله در طرح آموزش آتش نشانان داوطلب اقدام به ثبت نام از شهروندان مي نمايد که متقاضيان در قالب دوره هاي مقدماتي و پيشرفته آموزش هاي ايمني و آتش نشاني را در مرکز آموزش اين سازمان بصورت رايگان طي مي کنند.

ذوالقدر همچنين به برگزاري طرح آموزش رايگان ايمني و آتش نشاني به اصناف شهر قزوين اشاره کرد و گفت: سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين در سال 95 در نظر دارد با همکاري اتحاديه ها و مجمع امور صنفي قزوين نسبت به آموزش رايگان ايمني به تمامي صنوف شهر قزوين اقدام نمايد.

ذوالقدر در پايان خاطر نشان کرد: متاسفانه کماکان حوادث آسانسور جزو بيشترين تعداد حوادث اعلامي به اين سازمان مي باشد که لازم است ساکنان و بخصوص مديران مجتمع هاي مسکوني دقت بيشتري در بازديد و سرويس هاي دوره اي آسانسورها داشته باشند.

 

پايان پيام