4/7/2016

اکبري،سرپرست مراکز آموزشي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري:

بازي هاي فکري رشد، شخصيت و پويايي تفکر کودکان را به همراه دارد

اکبري، سرپرست مراکز آموزشي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: بازي هاي فکري رشد، شخصيت و پويايي تفکر کودکان را به همراه دارد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين،ابوالفضل اکبري به تشريح عملکرد غرفه علم و تفکر پنجمين جشنواره بازي و اسباب بازي پرداخت و افزود: در جشنواره پنجم نگاه ويژه اي به علم شد و اين نگرش باعث ايجاد حوزه علم و تفکر در اين جشنواره گرديد.در اين بخش سعي شده تا نوجوانان  و جوانان حتي بزرگسالان نيز با مباحث علمي آشنا شده و در کنار جذابيت هاي آنها و ايجاد شور  و نشاط به آموزش مفاهيم علمي بپردازند.

ابوالفضل اکبري افزود:حوزه علم و تفکر شامل چند بخش بود که هر کدام آنها جذابيت ها خاص خودشان را به عموم شهروندان اهداء کرد، يکي از اين بخش ها غرفه بازي هاي رايانه اي بود که در اين بخش سعي شده بازي هاي رايانه اي داراي مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارائه گردد تا بتواند در کنار آموزش و تفريح،کودکان و نوجوانان را از بازي هاي خشن دور نگه دارد،اين قسمت شامل سه نوع سخت افزار بازي«بازي هاي کامپيوتري»،«ايکس باکس ها»و «پويشگرهاي حرکتي»براي جذب طيف هاي مختلف بود.

وي هدف از برپايي بازي با پويشگرهاي حرکتي را تحرک کودکان در کنار بازي هاي کامپيوتري ذکر کرد و گفت:در دو نوع اول کودکان تنها در حالت نشسته به بازي مي پردازند که مي تواند اين عدم تحرک ، سلامت آنها را تهديد نمايد. در ضمن در اين بخش فروش بازي هاي داراي تاييديه در سنين مختلف ارائه شد.

اکبري اضافه کرد:«رباتيک و خلاقيت» يکي ديگر از بخش هاي غرفه علم و تفکر جشنواره پنجم بود که اين بخش توسط گروه دانش بنيان لکو برپا شد که آموزش و تست خلاقيت را ارائه مي کرد در کنار اين آموزش کودکان و نوجوانان مي توانستند با کمک مربي شروع به ساختن يک ربات کنند و همچنين در قسمتي ديگر علاقه مندان مي توانستند توسط دو ربات فوتباليست به بازي مشغول شوند .

وي افزود:در بخش بازي هاي فکري نيز 9 بازي فکري شامل جنگا، اتللو، ابلون، سودوکو،دومينو و غيره براي سنين 5 الي 60 سال براي افزايش توان ذهني علاقه مندان تهيه و در اختيار آنها جهت بازي کردن گذاشته شد که توانست درصد رضايت خوبي را براي آنان ايجاد نمايد.

اکبري خاطرنشان کرد:«اتاق شگفت انگيز» از ديگر بخش هاي غرفه علم و تفکر جشنواره پنجم بود، اين اتاق که در قالب آزمون خطاي ديد کار مي کرد توانست در کنار جذابيت ايجاد کننده خود، قد کودکان را براي والدين آنها و ديگر بازديدکنندگان تغيير دهد اين اتاق شايد در نگاه اول جذابيتي را ايجاد نکند، ولي زماني که والدين در دريچه اتاق شاهد تغيير قد کودک خود هستند شگفتي اين اتفاق را در صورت و گفتار آنها مي توان مشاهده کرد.

مدير غرفه علم و تفکر جشنواره پنجم بازي و اسباب بازي گفت:در بخش «واقعيت مجازي» علاقه مندان با زدن يک عينک به بالاترين سطح هيجان مي رسند،اين عينک حس سوار شدن بر  ترن هوايي  و رنجر را براي استفاده کنندگان از آن به ارمغان مي آورد.

اکبري افزود:«بازي هاي علمي » از ديگر بخش هاي غرفه علم و تفکر جشنواره پنجم بود،برگزار کننده اين واحد دهکده علمي تفريحي کارنو بود که توانست جذابيت بسيار زيادي را با وسايل ارائه شده به ارمغان آورد،در اين بخش مي توان تابلوي خطاي ديد -  اعصاب سنج - آونگ موجي - ديش انتقال صوت - خوابيدن بر روي ميخ - آتش زدن دست - راه رفتن بر روي مايعات و آينه هاي محدب،مقعر را مشاهده نمود که هر کدام آنها توانست جذابيت وصف نشدني را به بازديد کنندگان هديه نمايد.

وي خاطرنشان کرد:شايد اين حوزه قسمت کوچکي از جشنواره را به خود اختصاص داده باشد،اما موفق شد،شادي،جذابيت و رضايت مندي زيادي را براي مراجعه کنندگان  به ارمغان آورد.

پايان پيام

 

 

related images