پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۱/۱۹

فخار، مدير ورزش شهرداري قزوين مطرح کرد؛

معرفي ورزش‌هاي سالم و بازي‌هاي بومي به کودکان در جشنواره اسباب‌بازي قزوين

فخار، مدير ورزش سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين بر لزوم احياي بازي هاي بومي و محلي تاکيد کرد و گفت: بازي هاي قديمي موجب بهبود زندگي اجتماعي،کاهش بزهکاري و ايجاد نشاط و تندرستي در کودکان مي شدند.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، سيد علي فخار به تشريح عملکرد اداره ورزش سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در پنجمين جشنواره بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز پرداخت و گفت: برنامه هاي  اين اداره در جشنواره پنجم در سه بخش تعريف شده بود که عبارت بودند از بازي هاي بومي و محلي، بازي ها و ورزش هاي خانواده و بخش علمي-ورزشي.

فخار اظهار کرد: در بخش بازي هاي بومي و محلي، اين جشنواره ميزبان چهار استان گيلان، لرستان، خوزستان و قزوين بود که هرشب از ساعت 17 تا 19 و بعد از اذان اجرا داشتند و به نمايش مي پرداختند، در اين بخش نمايش باستاني کاران نيز در نظر گرفته شده بود که هرشب بعد از اذان به مدت 30 دقيقه اجرا مي شد.

مدير ورزش سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين افزود:در بخش بازي ها و ورزش هاي خانواده نيز مسابقات تيراندازي، گلف، لي لي، فوتبال فوتي و فوتبال انگشتي، بولينگ، ترامپولين، بوکس دوار، استخر توپ، صخره نوردي، طناب کشي، طناب زني، شير يا پلنگ و ديگر بازي هاي قديمي اجرا شد که در اين ده روز نزديک به 100 بازي و مسابقه برگزار شد.

وي اضافه کرد: در بخش علمي-ورزشي نيز سنجش نمودار قد و وزن کودکان  تا 15 سال و بزرگسالان در نظر گرفته شده بود که اين سنجش به وسيله دستگاه بادي کامپوزيشن و آنالايزر انجام شد و به فردي که مورد سنجش قرار مي گرفت، ميزان چربي، عضله و آب در بدن فرد نشان داده و برنامه تغذيه مناسب آن فرد توسط اساتيد دانشگاه ارائه مي شد.

فخار افزود: علاوه بر اين بخش ها، در اين جشنواره و توسط اداره ورزش سازمان، نمايش و معرفي رشته هاي ورزشي گوناگون براي کودکان، نوجوانان و خانواده ها در نظر گرفته شده بود که تيم طناب زني دختران قزوين که قهرماني ايران را در کارنامه خود دارند در اين جشنواره حضور داشتند و به نمايش رشته ورزشي خود پرداختند.

وي گفت:معرفي ورزش هاپکيدو دختران و پسران، دفاع شخصي دختران و پسران، رشته ورزشي پارکو و دوچرخه سواري BMX نيز از ديگر برنامه ها در اين جشنواره بود.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط