سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۱/۱۷

تشريح عملکرد اداره کودک سازمان فرهنگي شهرداري قزوين در جشنواره اسباب بازي

اداره کودک سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين با انجام برنامه هاي تدارک ديده شده براي پنجمين جشنواره بازي و اسباب بازي، توانست در کنار ايجاد لحظاتي شاد، برنامه هاي آموزشي خوبي را نيز براي کودکان امروز برگزار کرد که مورد استقبال کودکان قرار گرفت.

 خلاقيت، شور و نشاط براي کودکان امروز در جشنواره بازي و اسباب بازي

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛فضا سازي سراي بهشتيان با فضايي کودکانه و متناسب با ايام نوروز و فصل بهار، برگزاري برنامه هايي با هدف ايجاد خلاقيت و شور و نشاط در کودکان،آموزش هنر کاردستي از جمله «کاردستي با جاگورتا» با مشارکت مشارکت مهدهاي کودک آتنا، عاطفه، مهرک و ستاره ، برگزاري کارگاه آموزشي قصه گويي براي کودکان با استفاده از تابلو هاي برجسته« که گوياي داستاهايي با مفاهيم شهروندي براي کودکان بودند» از جمله مهمترين اين برنامه ها بود.

بر اساس اين گزارش، نمايش عروسک هاي دست ساز منطقه اردبيلک و الولک «که ساخت هريک از عروسک ها بيانگر داستاني آموزنده مي باشد» و ايجاد غرفه فروشگاهي که در آن کودکان با نحوه خريد انواع کالاها، مواد خوراکي و لزوم داشتن تاريخ توليد، انقضا و نشانه استاندارد و... آشنا مي شدند، از ديگر برنامه هاي اجرا شده از سوي اداره کودک بود.

برپايي کارگاه آموزشي سفال با هدف تشويق کودکان به انجام هنرهاي تجسمي و توانمند کردن آنها از نظر حرکات حسي و حرکتي، برگزاري کارگاه آموزشي عروسک هاي نمدي و فومي«با هدف آشنايي کودکان با اين هنر و ايجاد خلاقيت در ساخت و استفاده از رنگ هاي متنوع و شاد براي ساخت اين عروسک ها و استفاده درست از ابزاري مانند قيچي، چسب و ...»،کارگاه آموزشي آشنايي با مشاغل« که در اين کارگاه کودکان توسط کوتاه قامتان بلند همت با مشاغلي همچون حرفه هاي پزشکي، مهندسي و فروشگاهي آشنا مي شدند و با استفاده از ابزار و وسايل اوليه اين مشاغل خود را در جاي پزشک، مهندس و ... تصور مي کردند» از جمله کارگاه هايي بودند که برپا شدند و جذابيت خاصي براي کودکان داشتند.

همچنين کودکان در کارگاه آموزشي نقاشي ويتراي با هنر نقاشي روي شيشه و استفاده از ابزار و وسايل مربوط به اين هنر آشنا شدند و بر روي تنگ هاي ماهي نقاشي هاي زيبا خلق کردند.

خلاقيت کده شريف (وابسته به دانشگاه صنعتي شريف)يکي ديگر از غرفه هايي بود که در آن استعداد يابي و نخبه پروري کودکان شهر با هدف تربيت نسلي هوشمند و خلاق در دستور کار بود و از جمله دستاورد هاي اين غرفه شکوفايي استعداد هاي نهفته و خلاقيت هاي کودکان، افزايش تمرکز و توجه در کودکان، افزايش قدرت و سرعت حل مسئله و افزايش توانايي حل مسائل اشاره کرد.

برپايي غرفه هاي گريم کودکان با هدف ايجاد شور و نشاط اجتماعي در کودکان و شناخت حيوانات و رنگ هاي مختلف، موزه اسباب بازي کودکان ديروز « که شهروندان با قرار دادن اسباب بازي هاي دورات کودکي خود دنيايي از خاطرانت شيرين کودکي را در اين نمايشگاه به نمايش گذاشتند.»،کارگاه آموزشي ساخت عروسک هاي ماه و ماهي« که در اين غرفه عروسک سازي پارچه اي با استفاده از الياف،کاموا و دکمه و با استفاده از رنگ هاي انگشتي به نوجوانان آموزش داده مي شد» و نمايشگاه و موزه اسباب بازي هاي دست ساز کودکان ديروز و آشنايي کودکان ديروز و آشنايي کودکان امروز با اين اسباب بازي ها، از ديگر برنامه هاي بخش کودک بود که بسيار هم مورد توجه کودکان امروز و ديروز قرار گرفت.

البته در اين ميان کارگاه هاي آموزشي «ساختني ها از دور ريختني ها» نيز با هدف ساخت انواع کاردستي به کودکان با استفاده از دوورريختني ها و ساخت عروسک ها با استفاده از گوي يونوليتي، مهره، ريسه و ... از سوي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان و با هدف ايجاد خلاقيت و شکوفايي استعداد هاي بالقوه کودکان، برپا شد.

 

 

 

 

تصاویر مرتبط