سه‌شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۱۵

استاندار قزوين در مکاتبه با معاون اول رئيس جمهور خواستار شد؛

تخصيص رديف بودجه مستقل براي توسعه منطقه گردشگري باراجين قزوين

استاندار قزوين در نامه‌اي خطاب به دکتر اسحاق جهانگيري خواستار حمايت و دستور معاون اول رئيس جمهور جهت بررسي و تخصيص رديف بودجه مستقل براي توسعه و آباداني منطقه گردشگري باراجين قزوين شد .

به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري قزوين؛ در بخشي از نامه فريدون همتي استاندار قزوين خطاب به دکتر جهانگيري آمده است: با عنايت به مکاتبات و هماهنگي هاي بعمل آمده با مجموعه سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور و وزير کشور در خصوص منطقه گردشگري و توريستي باراجين به عنوان يک اکو پارک مهم در مجاورت پايتخت، اين منطقه به مساحت 1500 هکتار واقع در شمال محور اتوبان تهران – کرجقزوين – رشت – زنجان با عبور بيش از 20 ميليون خودرو در سال بعنوان يکي از مراکز مهم ارائه خدمت به استان‌هاي تهران،کرج،قزوين و... مي‌باشد

.
وي در ادامه آورده است: شهرداري قزوين از سال 1379 با مطالعه و تهيه طرح توسط برجسته ترين مشاوران  کشور و تملک و سرمايه گذاري، احداث و توسعه اين منطقه را آغاز کرد و ارزش املاک اين منطقه در حال حاضر بالغ بر 2000 ميليارد ريال و هزينه هاي پروژه هاي اجرا شده آن بالغ بر 7500 ميليارد ريال مي باشد  .


همتي در ادامه مرقوم داشته است: باراجين داراي مصوبه منطقه نمونه است و در سال 1393 کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي به پيشنهاد شهرداري قزوين رديفي مستقل در بودجه 1394 کل کشور را تصويب و به کميسيون تلفيق ارائه کردند.

در ادامه اين نامه آمده است: از سال 1390 تاکنون بالغ بر 534 ميليارد ريال پروژه هاي توسعه اي توسط سرمايه گذاران بخش خصوصي در اين پارک احداث گرديده و اين  شهرداري در نظر دارد با استفاده از ظرفيتها و فرصتهاي موجود از جمله انتشار و فروش اوراق مشارکت و صکوک جذب سرمايه گذاران بخش خصوصي و دريافت بودجه از دولت محبوب سرعت توسعه و تکميل منطقه باراجين را افزايش دهد .

نماينده عالي دولت در استان آورده است: شهرداري قزوين درخواست مي نمايد که با کمک دولت تدبير و اميد و تخصيص رديف و اعتبار براي اين منطقه در بودجه 1395 کشور، توسعه و آباداني باراجين با سرعت بيشتري اجرايي گردد.

استاندار در پايان تاکيد کرده است: لذا از آن مقام محترم تقاضا مي‌گردد دستور فرمائيد موضوع در کميسيونهاي مربوطه با  لحاظ نمودن جايگاه فرا منطقه اي اين پارک 1500 هکتاري با نظر مثبت بررسي و در لايحه بودجه 1395 کشور رديفي مستقل براي منطقه باراجين لحاظ گردد.

 

 

تصاویر مرتبط