12/1/2015

عرشيان، مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين:

اجراي 29 کيلومتر مسير دوچرخه در شهر قزوين

اسماعيل عرشيان، مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: تاکنون 29 کيلومتر مسير دوچرخه از نوع يک و دو در سطح معابر شهر قزوين اجرا شده است

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، اسماعيل عرشيان افزود: يکي از اقداماتي که در دستور کار سازمان قرار دارد، طراحي و اجراي مسيرهاي دوچرخه در معابر مختلف شهر قزوين است.

وي عنوان کرد: براين اساس با توجه به نيازسنجي صورت گرفته تاکنون 29 کيلومتر مسير دوچرخه از نوع درجه يک و دو  طراحي و اجرا شده است.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اشاره به جزئيان انواع مختلف مسيرهاي دوچرخه که مي‌تواند در معابر شهر اجرا شود، تصريح کرد: مسير درجه يک مسيرهاي جداشده از جريان ترافيک با استتفاده از جدول يا ساير تجهيزات ترافيکي است.

عرشيان گفت: مسيرهاي درجه دو به مسيرهايي اطلاق مي‎شود که با استفاده از تجهيزات ترافيکي مانند خط کشي، استوانه و چشم گربه‌اي از جريان ترافيک تفکيک شده باشد.

وي بيان کرد: مسيرهاي درجه سه نيز مسيرهايي است که هم سو با جريان ترافيک بوده و هيچ گونه اعمال محدوديتي در آن ها وجود ندارد که مسيرهاي دوچرخه سواري معابر هسته مرکزي شهرقزوين از اين نوع است.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: طول مسيرهاي دوچرخه درجه يک در سطح معابر شهر25کيلومتر و طول مسيرهاي درجه دو نيز 4کيلومتر است.

عرشيان خاطرنشان کرد: پس از اجراي مسيرهاي دوچرخه در معابر سطح شهر اهداف بعدي ترغيب شهروندان به استفاده از دوچرخه در ترددهاي درون شهري، جلوگيري از پارک هاي حاشيه اي و تردد در مسيرهاي دوچرخه است.

وي يادآور شد: جلوگيري از تردد عابران پياده در مسيرهاي دوچرخه ضريب ايمني دوچرخه سواران را افزايش مي دهد.

پايان پيام/

 

related images