11/28/2015

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

نخستين کتابخانه تخصصي قزوين شناسي افتتاح مي شود

سعيد وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: نخستين کتابخانه تخصصي قزوين شناسي در کتابخانه فرهنگسراي بانو حضرت زهرا (س) اين افتتاح مي شود.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد افزود: شهر تاريخي قزوين با يک عمر مدنيت هزار و 700 ساله در دوره هاي مختلف ايران منشاء اثرات خوبي بوده است.

 

وي اضافه کرد: به طور يکه مقام معظم رهبري در سفري که سال 82 به قزوين داشتند در ديدار با مردم اظهار کردند« آن زمان که خيلي از شهرهاي ايران روستاي کوچکي بود يا اصلا نبود، در قزوين آن‌قدر عالم و شخصيت و چهره معروف وجود داشت که سه جلد کتاب «التدوين» درباره شرح حال اينهاست. در جايي خواندم که نتيجه آنچه از مطالعات مربوط به قزوين و استان قزوين به‌دست مي‌آيد، اين است که به قدري از اين شهر شخصيتهاي برجسته، از فقيه و حکيم و طبيب و رياضيدان و مورّخ و هنرمند برخاسته که اگر کسي بخواهد اسم همه آنها را بگويد، اقلاً دو سه ساعت وقت لازم است!»

 

وزيري نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به اين پيشينه فرهنگي و تاريخي و چشم اندازي که از شش سال قبل در مجموعه مديريت شهري براي قزوين با محوريت «تبديل شهر قزوين به يکي از مقاصد مهم گردشگري کشور و دستيابي قزوين به جايگاه واقعي خود» تعريف شده است، راه اندازي کتابخانه تخصصي قزوين شناسي که تمام موضوعات مختلف درباره اين کهن شهر تاريخي را در خود جاي داده باشد بيش از پيش لازم و ضروري به نظر مي رسد.

 

 اين مسئول افزود: در اين راستا سازمان با خريد بيش از هزار و 500 جلد کتاب با موضوع قزوين به دنبال اين است که اولين کتابخانه تخصصي قزوين شناسي را در کتابخانه فرهنگسراي بانو سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين افتتاح کند.

 

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين اظهار کرد: در مرحله اول کتاب هايي که جمع آوري شده اند، نويسندگان کتاب ها قزويني مي باشند يا کتاب هايي هستند موضوع آنها درباره ويژگي هاي شهر قزوين است، در فاز بعدي اين کتابخانه تخصصي تکميل تر خواهد شد.

وزيري نژاد از همه مولفان، نويسندگان، هنرمندان و علاقمندان به قزوين دعوت کرد تا با اهداي کتاب اين مجموعه نفيس را کامل تر کنند، اميد است اين کتابخانه تخصصي بتواند نيازهاي محققان، پژوهشگران و علاقمند به حوزه قزوين شناسي را جهت  پي بردن به قدمت تاريخ استان برآورده کند.

 

related images