11/27/2015

شب گذشته؛

استاندار جديد قزوين از دهکده طبيعت قزوين بازديد کرد

شب گذشته، دکتر فريدون همتي استاندار جديد قزوين به همراه شهردار قزوين از دهکده طبيعت قزوين بازديد کردند.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ دکتر فريدون همتي، استاندار جديد قزوين گفت: براي توسعه و تکميل بوستان ملي باراجين بايد با همفکري در استان و استفاده از همه ظرفيت‌هاي قانوني براي تخصيص بودجه اختصاصي به اين مجموعه که مي‌تواند بر صنعت گردشگري استان تاثير بگذارد استفاده کرد.

دکتر مسعود نصرتي شهردار قزوين در اين ديدار شبانه گفت: بوستان 1400 هکتاري باراجين به عنوان يک مجموعه تفريحي و فرهنگي و زيست محيطي ملي براي تکميل شدن و اجراي طرح توسعه نيازمند داشتن رديف بودجه‌اي است.

نصرتي با افتتاح اولين مدرسه عملي آموزش مسائل محيط زيست در دهکده طبيعت بوستان باراجين قزوين اشاره کرد و افزود: امروز کودکان ما ديگر نه خاک مي‌بينند و نه حيواني و با طبيعت هم سروکاري ندارند و اگر شادابي و نشاط لازم را ندارند و به محيط زيست حساس نيستند به همين دليل است.

نصرتي بيان کرد: در احاديث و روايات ديني در خصوص انس با طبيعت توصيه هاي زيادي داريم اما اين مسائل در کشور جدي گرفته نشده و کودکان هم هيچ آموزشي در اين زمينه ها ندارند که اميدواريم با افتتاح مدرسه محيط زيست اين خلاء جبران شود و کودکان از نزديک با محيط زيست و حيوانات آشنا شوند.

شهردار قزوين تصريح کرد: در کشورهاي اروپايي آشنا کردن کودکان با حيوانات و محيط زيست متداول است، ما هم اميداريم بتوانيم با اجراي طرح توسعه در فازهاي بعدي در باراحين فعاليتهاي آموزشي مانند مدرسه زيست محيطي را گسترش دهيم.

نصرتي يادآورشد: مجموعه 1400 هکتاري باراجين امروز به خوبي جايگاه خود را پيدا کرده و در روزهاي پاياني هفته جايي براي مردم نداريم و اين وضعيت نشان مي‌دهد شهروندان در انس با طبيعت اشتياق خاصي دارند و از اين طرح‌ها استقبال مي‌کنند.

شهردار قزوين گفت: بوستان باراجين با 1400 هکتار وسعت يک مجموعه تفريحي، آموزشي و زيست محيطي ملي است و براي اجراي فازهاي بعدي و تکميل پروژه نيازمند اعتبارات ملي و رديف بودجه اي هستيم که از نمايندگان انتظار داريم اين موضوع امسال پيگيري و مصوب شود.

 شايان ذکر است استاندار و هيات همراه بر سر المان شهداي گمنام بوستان باراجين حضور پيدا کردند.

 باراجين يکي از بوستان هاي خوش آب و هوا و سرسبز قزوين است که در منطقه اي کوهستاني قرار گرفته و به عنوان بزرگترين پارک جنگلي در کشور محسوب مي شود. اين بوستان به وسعت 1400 هکتار در ارتفاعات شرقي مشرف بر دره رودخانه فصلي ارنزک که از دو کيلومتري شمال قزوين آغاز مي شود، قرار دارد و يکي از نقاط خوش آب و هوا و از تفرجگاه هاي ديرينه مردم شهر قزوين است که با تلاش چندين ساله شهرداري و شورا امروز در شرايطي قرار گرفته که پذيراي شهروندان و گردشگران در فصول مختلف سال، به خصوص بهار و تابستان است. يکي از بخش هاي مهم بوستان ملي باراجين، دهکده حيات طبيعت است که در داخل محوطه بوستان در حال تکميل شدن است. دهکده حيات طبيعت شامل فروشگاه مواد غذايي حيوانات، مجموعه پرندگان شکاري، زيستگاه بزها، زيستگاه گوزن ها، آبشار و برکه، خانه روستايي، آمفي تئاتر روباز، آلاچيق هاي سنتي، مزرعه، سوله گوزن‌ها، زاغه‌ها و خانه کودک مي‌باشد. براي تکميل اين پروژه بزرگ تله کابين، سينماي تابستاني، پيست هاي دوچرخه سواري، موتورسواري، سوارکاري، بازيگاه کودک، موزه تاريخ طبيعي، آب نماهاي مختلف و کمپينگ ارزان قيمت براي مسافران پيش بيني شده است.

دسترسي آسان، هواي لطيف کوهپايه‌اي و کوهستاني، اشراف بر شهر قزوين و جاده رودبار شهرستان از ويژگي هاي قابل توجه بوستان باراجين به شمار مي رود. با تکميل اين بوستان زيبا و اضافه شدن مجموعه شيرها، خرس‌ها، آکواريوم و مدرسه محيط زيست اين مجموعه به يکي از جامع‌ترين بوستان‌هاي ملي کشور تبديل خواهد شد که مي تواند مورد استفاده مردم کشور و علاقمندان به طبيعت قرار گيرد. پايان پيام

 

related images