7/20/2015

عرشيان، مديرعامل سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

تعرفه پارکينگ‌هاي مرکز شهر بايد 30 درصد بيشتر از تعرفه بقيه پارکينگ‌ها باشد

اسماعيل عرشيان، مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: تعرفه پارکينگ‌هاي هسته مرکزي شهر بايد 30 درصد بيشتر از تعرفه پارکينگ‌هاي خارج محدوده مرکزي باشد.


به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، اسماعيل عرشيان افزود: در معابر پر تردد شهري به علت تاثير منفي پارک حاشيه اي بر ظرفيت معبر و کاهش سطح سرويس در صورت استفاده از اين خدمات بايد قيمت واقعي آن‌ها پرداخت شود.
 
وي اضافه کرد: پارکينگ‌هاي حاشيه‌اي با توجه به فراهم آوردن امکان پارک وسيله نقليه در نزديکترين فاصله ممکن از مقصد، از مطلوب ترين انواع پارکينگ بوده و به عنوان رقيب قدرتمند براي پارکينگ‌هاي غيرحاشيه اي به شمار مي‌روند به گونه‌اي که هر نوع سرمايه گذاري در زمينه پارکينگ هاي غيرحاشيه اي بدون توجه به وضعيت پارک در حاشيه معابر اطراف با ريسک بسياري همراه است.
 
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين ادامه داد: با توجه به اين امر يکي از مهمترين راهکارها در راستاي حمايت از سرمايه گذاري در حوزه تأمين فضاهاي پارکينگ غيرحاشيه اي، اعمال قيمت هاي مناسب براي فضاهاي پارکينگ حاشيه اي است.
 
عرشيان عنوان کرد: اگر بخواهيم در قيمت گذاري پارکينگ حاشيه اي پارامترهاي تأثيرگذاري مانند شرايط ترافيکي و هندسي معابر اصلي سطح شهر و با توجه به قيمت منطقه اي املاک و هزينه هاي آماده سازي شامل هزينه احداث و روسازي راه، خط کشي، نصب تابلو، نيروي انساني و تجهيزات را در نظر بگيريم ارزش واقعي توقف در حاشيه خيابان چندين برابر بيشتر از مبلغي است که اکنون از شهروندان دريافت مي شود.
 
وي با بيان اينکه تقاضاي توقف در حاشيه معابر آنقدر بالاست که عرضه موجود پاسخگوي آن نيست، تصريح کرد: اين موضوع در هسته مرکزي شهر که داراي بافت فشرده با کاربري هاي تجاري و معابر داراي عرض کم است، نمود بيشتري دارد.
 
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: در بسياري از موارد پارک کنندگان عليرغم وجود پارکينگ هاي غير حاشيه اي مسافت هاي طولاني را در جستجوي آن طي مي کنند و اين مسأله موجب بروز مشکلاتي نظير تراکم ترافيک مي شود.
 
عرشيان يادآور شد: بنابراين با تعيين مرزهاي محدوده مرکزي شهر و با امکان نظر به لزوم ايجاد انگيزه سرمايه گذاري در زمينه احداث پارکينگ هاي عمومي و جبران هزينه هاي مربوط به مديريت پارکينگ ها پيشنهاد مي شود به منظور کاهش استفاده از وسايل نقليه شخصي در محدوده مرکزي شهر تعرفه پارکينگ هاي روباز، مسقف، مكانيزه و موتور سيكلت واقع در داخل محدوده تعيين شده تا 30 درصد بيشتر از تعرفه پارکينگ هاي خارج محدوده مرکزي باشد.
 
پايان پيام/

 

related images