7/14/2015

ابوترابي، نائب رئيس مجلس:

عملکرد قابل قبول شهردار، آينده روشني را براي شهر قزوين ترسيم مي‌کند

حجت الاسلام و المسلمين سيد محمدحسن ابوترابي، نائب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: مديريت شهري عملکرد قابل قبولي براي توسعه و معرفي شهر قزوين در سطح بين‌المللي و ملي دارد و اين براي شهر قزوين يک سرمايه است که بايد از اين ظرفيت به نحو شايسته استفاده کرد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ حجت الاسلام و المسلمين سيد محمدحسن ابوترابي در نشست کاري با مديران استاني که با حضور حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي نائب رئيس مجلس اسلامي، آيت‌اله عابديني نماينده ولي فقيه در استان و استاندار قزوين در مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه برگزار شد، افزود: اقدامات شاخص مديريت شهري بايد براي توسعه و معرفي شهر قزوين در سطح بين‌المللي و ملي دارد بايد ادامه پيدا کند.
وي بيان کرد: در شهر قزوين بسياري از تصميم‌ها نيازمند نگاه ملي است، اما با وجود همه تنگناها مي‌توان با اين همت استاني کارهاي بزرگ‌تري در شهر قزوين انجام داد.
نائب رييس مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: عملکرد شهردار قزوين که از انگيزه بالا، تجارب انباشته و عزم راسخ برخوردار است در کنار شوراي شهر اسلامي که مجموعه اي منسجم و هماهنگ مي‌باشد قابل تحسين است.
وي با بيان اينکه عملکرد شوراي اسلامي شهر قزوين نيز در سطح فاخري قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به ظرفيت‌هاي شهر قزوين و عملکرد خوب مديريت شهري بايد براي اين شهر قدم‌هاي بزرگي برداشته شود.
نائب رييس مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: از مجموعه مديريت شهري براي ميزباني اجلاس جاده ابريشم در سال آينده و برگزاري مجمع جهاني شهر اسلامي تشکر مي‌کنم که با اين اقدامات جايگاه مردم قزوين در سطح بين المللي برجسته مي‌شود.
وي بيان کرد: مديريت شهري مي‌تواند جايگاه شهر قزوين را در سطح جهاني ارتقاء ببخشد و با اقدامات در حال انجام افق روشني براي شهر قزوين پيش بيني مي‌کنم.
نائب رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: اقداماتي که براي احياي مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه صورت گرفته است اقدامات فاخري است که براي شهر قزوين يک نگين محسوب مي‌شود.
وي افزود: سعدالسلطنه يک مجموعه مرده‌اي بود که با احياء آن به شهر قزوين رونق داد و بايد تلاش شود مجموعه دولت‌خانه صفوي در کوتاه‌ترين زمان احياء شود و در کنار آن نيز بايد مجموعه‌هاي مساجد النبي، شيخ الاسلام و جامع احياء شود تا شهر قزوين در جايگاه واقعي خود مانند گذشته قرار گيرد.
نائب رييس مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: فرهنگ اسلامي در گذشته قزوين نمايان بود اما امروزه در شهرسازي هاي جديد اين گونه نيست که مي‌توان به نبود مساجد اشاره کرد.
وي گفت: بايد با تفکر ديني شهر اسلامي را توسعه داد چراکه شهر قزوين با فرهنگ اصيل زنده است.
وي با اشاره به آيات قرآن کريم مبني بر مدل شهرسازي قوم سبا و مقايسه ويژگي هاي اين شهر با شهر قزوين گفت: شهر قوم سبا همانند شهر قزوين در محاصره باغ بود و اين مهم يکي از ويژگي بارز بود که نقش مهمي در توليد ثروت، اقتصاد کشاورزي و تامين نيازهاي مردم داشت.
 حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي افزود: مراقبت نکردن از باغ‌ها موجب بروز سيل و نابودي شهر شد و بايد ما امروز مراقب باشيم تا در معرض آسيب قرار نگيريم.
وي در ادامه تصريح کرد: کشور در معرض آسيب هاي جدي محيط زيست قرار دارد و بايد با يک همت مشکلات را برطرف کنيم.
نائب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: ريشه کن کردن فقر از وظايف اصلي ماست و امروز بسياري از مفاسد فرهنگي و اجتماعي ريشه در فقر دارد.
پايان پيام
 

 

related images