یکشنبه ۱۳۹۵/۰۴/۲۰

ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين عنوان کرد؛

کاهش قابل توجه آلودگي هوا با بهره‎برداري از تقاطع غير هم‌سطح قدس

وهاب ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: احداث تقاطع غير هم‌سطح قدس تأثير قابل توجهي بر کاهش مصرف سوخت و آلودگي هوا دارد.

به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ وهاب ميزاني افزود: با بهره‌برداري از تقاطع غير هم‌سطح قدس يکي از مهمترين گره‌هاي ترافيکي شهر قزوين برطرف مي‌شود.

وي اضافه کرد:  بر اساس آمارها روزانه 55هزار خودرو از اين تقاطع عبور مي‌کنند که گسترش روز افزون سرانه خودرو موجب افزايش حجم بار ترافيکي در تقاطع عنوان شده مي‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اشاره به اثرات نامطلوب افزايش بار ترافيکي بر افزايش آلودگي هوا عنوان کرد: عدم تناسب ظرفيت ميدان با حجم خودروهاي عبوري، ازدحام و تأخير زماني در تقاطع و افزايش مصرف سوخت و به تبع آن افزايش آلودگي هوا موجب شد تا شهرداري قزوين اجراي تقاطع قدس را به عنوان يکي از اولويت هاي اصلي در سال 94 آغار کرده و مطابق برنامه زمان بندي تا پايان تابستان 95 به بهره‌برداري برساند.

ميزاني تصريح کرد: با توجه به محاسبات صورت گرفته در مرکز کنترل ترافيک شهرداري قزوين به دليل تأخير زماني به وجود آمده مصرف سوخت در ساعات اوج مصرف 137.81 ليتر در ساعت افزايش مي‌يابد که اين امر نيز 12 هزار و 760.75 گرم از انواع گازهاي CO,HC,NOXرا وارد هوا مي‌کند که اين افزايش با اتلاف منابع ملي آسيب هاي ديگري از جمله تهديد سلامتي شهروندان به ويژه ساکنان منطقه ياده شده و بيماران بستري در بيمارستان قدس را به همراه دارد.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با بيان اينکه بر اساس تحقيقات صورت گرفته آلودگي هواي حريم تقاطع ها 29 برابر بيشتر از ساير نقاط شهرها است، خاطرنشان کرد:  با احداث تقاطع قدس سالانه يک ميليون و 327 هزار ليتر در مصرف سوخت صرفه جويي شده که با احتساب ارزش سوخت 10 هزار ريال، بيش از 13 ميليارد ريال از اتلاف منابع ملي جلوگيري مي شود.

ميزاني يادآور شد: احداث تقاطع مذکور مزاياي ديگري نيز به همراه دارد که از جمله آن ها مي توان به کاهش 12هزار و 300 کيلوگرمي آلايندگي هوا، صرفه جويي در زمان سفر شهروندان، تأمين فضاي پارکينگ متناسب براي مراجعان بيمارستان و .... اشاره کرد.

 

تصاویر مرتبط