یکشنبه ۱۳۹۵/۰۴/۲۰

آريان، معاون فرهنگي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

بازديد بيش از 2 هزار و 572 گردشگر از موزه مردم شناسي قجر در تعطيلات عيد فطر

صادق آريان، معاون فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت:در تعطيلات عيد فطر بيش از 2 هزار و 572 گردشگر از موزه مردم شناسي قجر بازديد کردند.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ صادق آريان افزود:همچنين در اين مدت گردشگراني از کشورهاي ايتاليا و آلمان از موزه مردم شناسي قجر بازديد داشتند.

وي با بيان اين مطلب که بازديد از موزه قجر براي کودکان، ايثارگران، جانبازان و بازنشستگان رايگان مي باشد، گفت:در ايام تعطيلات عيد فطر 275 کودک از موزه مردم شناسي قجر بازديد داشتند.

اين مسئول اظهار کرد:در سال جاري با تمهيدات انديشيده شده براي جذب گردشگر، حمام قجر يکي از پربازديدترين آثار تاريخي استان در ايام نوروز بود که پيش بيني مي شود در تعطيلات تابستان نيز استقبال خوبي از موزه مردم شناسي قجر انجام شود.

آريان افزود: حمام قجر يکي از کهن‌ترين و بزرگ‌ترين گرمابه‌هاي قزوين است که در سال 1057 هجري قمري توسط اميرگونه خان از اميران شاه عباس صفوي ساخته شد.

وي خاطرنشان کرد: اين اثر تاريخي در محله عبيد زاکان فعلي اين شهر به نام حمام شاهي بنا شده و پس از مرمت هم‌اکنون به موزه مردم شناسي تبديل شده است.

وي ادامه داد: موزه مردم شناسي قجر از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آئين‌ها تشکيل شده است که در قسمت سربينه زندگي اقوام ساکن قزوين مانند تات، مراغي، کرد، لر و ترک به معرض نمايش گذاشته است.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط