چهارشنبه ۱۳۹۰/۰۷/۱۳

مجابي، معاون علم و فناوري مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران:

شورا ي شهر و شهرداري قزوين توجه ويژه اي به مسائل روز دارد

بحث اسکان بشر اکنون در هيچ جاي کشور مطرح نيست، اما در قزوين دقيقا بر اساس شعاري که سازمان ملل مطرح کرده يعني تغييرات اقليمي مورد توجه قرار گرفته است.

 

سيد محمد مجابي، معاون علم و فناوري مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران در نشست تخصصي کاربرد انرژي هاي نو در مديريت شهري براي مقابله با تغييرات آب و هوا، ضمن قدرداني از شهردار و شوراي شهر قزوين براي توجه دقيق نسبت به مسائل روز به روز جهاني توالت که قرار است اولين همايش آن در ايران در آبان ماه در قزوين برگزار شود اشاره و اظهار کرد: اين مسئله يکي از موضوعات جدي در کشور ما است و کارشناسان جهانگردي معتقدند که يکي از بحران هاي بسيار جدي است که بايد هرچه سريعتر به آن پرداخته شود.
مجابي با بيان به اينکه در اين حوزه اقدامات زيادي صورت گرفته است که يکي از آنها برگزاي نشست هاي تخصصي است، اظهار كرد: در هرماه چندين نشست تخصصي برگزار مي کنيم که مسائل تخصصي مطرح مي شود و سپس نتايج آن نشست را عينا در سايت مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران منتشر مي کنيم.
معاون علم و فناوري مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران ادامه داد: در بيانيه سازمان ملل نيز يک نکته حائز اهميت است و آن اينکه ¼ ميليارد نفر در دنيا هستند که هيچ دسترسي به برق ندارند و 2 ميليارد نفر دسترسي متناوب؛ و اين آمار نشان مي دهد در حالي که ما از يک طرف کره زمين را داغ مي کنيم و از بين مي بريم، از طرف ديگر عدالتي وجود ندارد و مردم در خيلي از نقاط دنيا نمي توانند شرايط مناسبي داشته باشند.
به گفته مجابي در تهران 20 درصد از پارک ها موظف به استفاده از انرژي خورشيدي هستندو بايد براي ايستگاه هاي اتوبوس و بيلبوردها از اين انرژي استفاده کنيم .
در ادامه اين نشست جان پل هوگان، نماينده دفتر اسکان بشر سازمان ملل ، بياينه سازمان ملل را به مناسبت روز اسکان بشر قرائت کرد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط